فرش یکی ازعناصر مهم طراحی داخلی سالن پذیرایی است که علاوه بر ای که رنگ و استایل را به فضای شما اضافه می کند سبب نظم و هویت بخشی فضا نیز می شود. به همین جهت چیدمان مناسب فرش در پذیرایی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
در این مقاله ما نکات مهم درباره چیدمان فرش در پذیرایی از دیدگاه طراحان دکوراسیون را برای شما جمع اور کرده ایم؛ تا شما نیز بتوانید یک دکوراسیون به روز و ژورنالی داشته باشید.
تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان فرش در پذیرایی

چیدمان فرش در پذیرایی

شاید فکر کنید که فرش ها بیشتر برای راحتی پاها هنگام رفت و امد و استراحت هستند و تاثیر زیادی در دکور فضای منزل ندارند، اما در سبک طراحی های دکوراسیون امروز فرش ها تفاوت شگفت انگیزی را ایجاد می کنند.
اما با تمام این تفاسیر اگر چیدمان فرش در پذیرایی به صورت اصولی انجام نشود، فرش می تواند باعث شلختگی و بهم ریخته به نظر رسیدن فضای خانه شود.
برای شروع یک چیدمان اصولی فرش در پذیرایی، چیدمان صحیح فرش به اندازه سالن پذیرایی و سبک مبل شما بستگی دارد.

چیدمان فرش در پذیرایی کوچک

در یک سالن پذیرایی کوچک، نباید فرش زیر مبل قرار بگیرد. بهتر با یک فاصله حدودا 10 سانتی از پایه ها در جلوی مبل قرار بگیرد.
توجه داشته باشید که فاصله مبل ها از فرش به یک اندازه باشد، برای مثال یکی فاصله 10 سانتی متری داشته باشد و دیگری 20 سانتی متر. اگر نتوانستید این عادل را برقرار کنید، احتمالا سایز فرشی که تهیه کرده اید مناسب نیست و برای فضایتان کوچک است.
این کار باعث می شود یک نوار باریک از کف پوش خانه نشان داده شود که همیین کار سبب بزرگ تر و دلبازتر به نظر رسیدن اتاق پذیرایی شما می شود.

این سبک از چیدمان باعث جلوه بیشتر مبلمان و فرش می شود و یک زیبایی بصری دلپذیری را ایجاد می کند.

چیدمان فرش در پذیرایی بزرگ

در فضاهای بزرگ و باز، فرش بهترین وسیله برای هویت بخشی به فضا است. در سالن های پذیرایی بزرگ، پایه های جلویی مبل ها باید روی فرش قرار بگیرند. صندلی های تکی مبل نیز بهتر است پایه های جلویی شان بر روی فرش قرار بگیرد.
این سبک از چیدمان، یک فضای دنج و راحت را ایجاد می کند.

چیدمان فرش در مرکز

سعی کنید فرش را در مرکز سالن پذیرایی خود قرار دهید به گونه ای که دیگر وسایل را حول محوریت فرش چیدمان کنید. این کار باعث ایجاد تعادل بصری می شود.

چیدمان فرش پذیرایی با مبل ال شکل

اگر مبلمان شما ال مانند است، بهتر است فرش بزرگ خریداری کنید. با مبلمان ال مانند، چیدمان فرش در پذیرایی به گونه ای باشد که فرش از مبل بزرگ تر باشد. این کار سبب بزرگ تر به نظر رسیدن سالن پذیرایی می شود

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

فرش‌های مستطیلی یا مربعی رایج‌ترین شکل‌های فرش‌های اتاق نشیمن هستند، زیرا فضایی منظم ایجاد می‌کنند که می‌توان مبلمان سالن پذیرایی را بر روی آن چید و به راحتی به ابعاد یک اتاق مستطیلی معمولی تبدیل می‌شود. ابعاد قالیچه مستطیلی یا مربعی در طول با عرض بیان می شود، مانند فرش 12 متری که می شود: عرش 3 متر در طول 4 متر.

معماری سالن پذیرایی اکثر منازل به گونه ای است که در نهایت وسایل در آن به شکل مستطیل چیدمان می شود. از آنجایی که سایزهای استاندارد فرش به صورت مستطیل هستند، چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل آسان است.

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

به دلیل تولید اندک فرش به صورت مربع، اکثر افراد هنگام چیدن فرش در پذیرایی مربع به مشکل برمی خورند.  اما شما با رعایت قوانینی که در بالا ذکر کردیم، می توانید به راحتی پذیرایی مربع خودتان را چیدمان کنید.

سخن آخر…

یکی از مهم ترین کارها برای داشتن یک دکوراسیون پذیرایی شیک توجه به اصول چیدمان فرش پذیرایی و رعایت آن بسیار مهم است.
ما در این مقاله سعی کرده ایم نکات مهم را ذکر کنیم، برای دانستن نکات بیشتر در خصوص فرش پذیرایی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *