آشپزخانه قلب هر خانه به حساب می اید و مکانی است که افراد خانواده برای هر وعده غذایی دور هم جمع میشوند. آشپزخانه ها اغلب مکانی شلوغ هستند، با این حال شما می توانید با طراحی اصولی و درست اشپزخانه خود را به مکانی آرامش بخش و دلپذیر تبدیل کنید. از جمله اقدامات مهم برای طراحی و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه، انتخاب سایز مناسب فرش آشپزخانه است.

در این مقاله قصد داریم بهترین ابعاد فرش آشپزخانه را بیان کنیم:

اندازه استاندارد فرش آشپزخانه

هیچ جواب دقیقی برای این عبارت وجود ندارد. ابعاد فرش آشپزخانه کاملا به فضا و چیدمان آشپزخانه شما بستگی دارد. و به عبارت دیگر می توان گفت انتخاب سایز مناسب فرش آشپزخانه کاملا سلیقه ای است و بسته به هر سبک دکوراسیون و چیدمانی متفاوت است.

حالا در ادامه قصد داریم شما را با پرکاربرد ترین چیدمان و اندازه فرش آشپزخانه آشنا کنیم:

از جمله پرکاربردترین چیدمان ها در فضای آشپزخانه عبارنتد از:

فرش کردن کل فضای آشپزخانه

سایز مناسب فرش آشپزخانه برای فرش کردن کل فضای آشپزخانه

فرش مداد رنگی کد d06g

برخی افراد برای برای جلوگیری از کثیف شدن فضای آشپزخانه، تمایل دارند کل فضای آشپزخانه خود را با فرش پر کنند. در این نوع چیدمان بهترین ابعاد فرش آشپزخانه ، فرش آشپزخانه ۶ یا ۴ متری است.
در این سبک چیدمان باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر فضای خالی حدفاصل فرش آشپزخانه خود و کابینت قرار دهید.

قرار دادن فرش در وسط فضای آشپزخانه

در این نوع چیدمان فرش آشپزخانه را دقیقا در مرکز آشپزخانه قرار میگیرد. این چیدمان برای آشپزحانه های مربعی و مستطیل شکل کاربرد زیادی دارد. از جمله ابعاد مناسب و متفاوت برای این نوع سبک آشپزخانه فرش های دایره است و همچنین بسته به فضای آشپزخانه از ابعاد ۴ متری و ۶ متری می تونید استفاده کنید.

پهن کردن کناره در آشپرخانه

فرش رانر مناسب آشپزخانه

فرش مدرن طوسی کد k11-gr

استفاده از فرش کناره و راهرو در اشپزخانه این روزها بسیار ترند و محبوب است. این سبک بیشتر مخصوص آشپرخانه های جزیزه  ای شکل و آشپزخانه های دراز و باریک هست. بهترین ابعاد مناسب فرش آشپزحانه برای این نوع سبک دکوراسیون، فرش در ابعاد استاندارد  ۱/۵*۱، ۱*۲، ۱*۳ و ۱*۴ است.

پهن کردن فرش زیر میز ناهار خوری آشپزخانه

اندازه فرش برای زیر میز نارهارخوری آشپزخانه

فرش وینتیج کد 5003

خیلی از افراد دوست دارند هنگام غذا هوردن پایشان روی فرش قرار بگیرد، برای انتخاب سایز فرش مناسب میز ناهارخوری آشپزخانه باید به این نکته توجه کنید که تمام پایه های صندلی هنگام بیرون بودن صندلی روی فرش قرار بگیرد. بسته به اندازه میز ناهار خوری شما می توانید از قالیچه ۴ متری ۱/۵*۲/۲۵ و فرش ۶ متری استفاده کنید.

قبل از هر گونه اقدام به خرید فرش آشپزخانه ابتدا ابعاد آشپزخانه را اندازه گیری نموده، چرا که فرش آشپزخانه باید همگام با طول آشپزخانه باشد. هم چنین باید مقداری فضای خالی بین فرش آشپزخانه و سایر اجزا مانند کابینت، یخچال و … وجود داشته باشد. همچنین می‌توانید قبل از هرگونه تصمیم گیری مقاله راهنمای خرید فرش آشپزخانه را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *