مهم ترین قسمت هر خانه ایرانی ، سالن پذیرایی است و مهم تر از همه چیز فرش خانه است که به آن نما و جلا می دهد. پذیرایی از با اهمیت ترین بخش های خانه است چون بیشتر در دید است و مکانی پر رفت و آمد می باشد که توجه ها را به خود جلب می کند؛ بنابراین فرش پذیرایی باید با دقت کافی انتخاب شود و مناسب دکوراسیون و شرایط خانه باشد و همچنین باید جنس بسیار مرغوب و خوبی داشته باشد که سال ها بتوان از آن استفاده کرد.
با تمام این توصیفات می توان گفت انتخاب یک فرش سالن مهمان مناسب ، با وجود این همه تنوع فرش های امروزی کار سختی به نظر می رسد. در ادامه به شما راهنمای خرید فرش پذیرایی را ارائه خواهیم داد و نکات مهم انتخاب فرش را شرح می دهیم تا یک خرید خوب و دلچسب را تجربه کنید و هرروز با دیدن پذیرایی منزلتان و فضای زیبای خانه ی خود لذت ببرید.

فرش پذیرایی متناسب با دکوراسیون

برای انتخاب فرش پذیرایی ، اولین قدم این است که خانه ی خود را اندازه گیری کنید و بدانید سالن پذیرایی شما چند متر است تا ابعاد و تعداد فرش مورد نیاز را تعیین کنید. سپس باید دقت داشته باشید که چه سبک و رنگی را برای دکوراسیون منزل در نظر گرفته اید.

همیشه فرش  اولین وسیله ای است که با ورود به منزل به چشم می آید و نگاه ها را به خود جذب می کند و با جرأت می توان گفت طرح و رنگ فرش سالن مهمان در زیبایی منزل شما بسیار تأثیر دارد.

بعد از انتخاب رنگ ها و سبک دکوراسیون ، شما می توانید به راحتی حدس بزنید که چه رنگ و چه طرحی به دیزاین منزلتان می آید و به همین شکل می توانید طرح و رنگ مناسب فرش پذیرایی خانه خود را انتخاب کنید. شما حتی می توانید ابتدا فرش را انتخاب کنید ، سپس با توجه  به طرح و رنگ آن ، دکوراسیون ، رنگ دیوارها ، پرده ها و سایر وسایل سالن پذیرایی را تنظیم نمایید.

فرش پذیرایی متناسب با دکوراسیون | شرکت فرش اکسیر

انتخاب طرح فرش پذیرایی

همان طور که در قسمت قبل گفته شد برای خرید یک فرش پذیرایی مناسب ، شما باید آن را با دکوراسیون و دیزاین اصلی خانه تان هماهنگ کنید. از این رو در رنگ و طرح فرش ها تنوع زیادی قرار داده اند که شما با خیال راحت و طبق سلیقه خود ، می توانید هر طرح و رنگی را انتخاب کنید. برای انتخاب طرح فرش سالن مهمان باید به چند نکته که در ادامه خواهیم گفت توجه داشته باشید.

  • طرح فرش

انتخاب طرح فرش پذیرایی بین سبک مدرن و کلاسیک یا فرشی با طرح های قدیمی و سنتی است. طرح های سنتی ، معمولاً از رنگ های گرم مثل قرمز تشکیل می شوند و نقش و نگارهای زیادی دارند و به طور کلی این فرش های پذیرایی زمینه شلوغ تری دارند.

اما طرح های کلاسیک ساده تر هستند و در بافت آنها از رنگ های ملایم تر و روشن تر استفاده می شود. ترکیب رنگ ها در فرش سالن مهمان کلاسیک با هوشمندی بالایی انجام شده و با اینکه تعداد رنگ های داخل این فرش ها بیشتر است اما ساده تر از فرش های سنتی دیده می شوند.

  • تناسب با فضا و لوازم

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید فضایی است که فرش پذیرایی در آن قرار می گیرد. علاوه بر همخوانی رنگ ها ، باید طرح آن با ابعاد و طرح تمام لوازم قسمت پذیرایی و همچنین کوچکی یا بزرگی فضای آن تناسب داشته باشد.

دقت داشته باشید که اگر فضای پذیرایی شما کوچک است از طرح های ریز و شلوغ استفاده نکنید و همچنین اگر مبل و پرده ها و دیوارهای منزل ، پرنقش و نگار و پرزرق و برق هستند ، سعی کنید از طرح های ساده تری استفاده کنید که چشم بیننده را خسته نکند.

اگر شما مبل های یکرنگ ، پرده هایی با پس زمینه روشن و ساده و دیوارهای تک رنگ دارید و فضای سالن پذیرایی شما چندان کوچک نیست ، می توانید به راحتی از نقش های ریز و یا طرح های شلوغ استفاده کنید.

در غیر این صورت مدل فرش پذیرایی خانه را با نقش های درشت تر و طرح های ساده در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که رنگ های ملایم و ملیح ، رنگ مناسب فرش شما خواهد بود.

انتخاب طرح فرش پذیرایی | شرکت فرش اکسیر

نکاتی درباره جنس فرش پذیرایی

در کنار تمام نکاتی که برای خرید یک فرش مناسب گفته شد ، باید جنس آن را هم در نظر گرفت که فاکتور بسیار مهمی است. فرش ها جنس های مختلفی دارند و هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که این تفاوت در جنس فرش های پذیرایی ، باعث می شود که روی مرغوبیت و قیمت آن و طول عمرشان تأثیر زیادی گذاشته شود.

حالا با توجه  به میزان بودجه و اینکه برای چند سال می خواهید از این سبک و دکور در سالن مهمان خود استفاده کنید و یا رفت و آمد و پاخور سالن و فرش پذیرایی شما چقدر است و همچنین اینکه نسبت طول عمر و ویژگی های مختلف جنس فرش تان را چگونه در نظر گرفته اید ، می توانید جنس مناسب را انتخاب کنید.

  • فرش های دستباف

فرش های دستباف ، از جنس های پشمی و ابریشمی هستند. فرش های پشمی کمی زمخت تر و زبرتر هستند و چندان برای فرش پذیرایی مناسب نیستند اما مقاومت بالا و زیبایی خاص و قیمت پایین تری هم دارند. فرش های ابریشمی ظریف هستند و بافت های ریز و منظم تری دارند ، نرم و لطیف هستند و قیمت آنها هم بالاتر است.

  • فرش های ماشینی

فرش های ماشینی از جنس هایی مثل اکریلیک بافته می شوند که بسیار مقاوم و شکیل هستند و بهترین جنس برای فرش پذیرایی می باشند. جنس پلی استر (ابریشم مصنوعی) ، از جنس هایی است که در فرش های ماشینی به کار می رود و تنوع بسیار زیادی دارد. پرز کمتری می دهد و قیمت مناسب تری دارد و برای فرش سالن مهمان مناسب می باشند.

پلی پروپیلن بسیار جنس مناسبی برای فرش سالن مهمان است و تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد. رنگ گیری این جنس بسیار آسان است و به همین دلیل ، امروزه از پرفروش ترین فرش های پذیرایی است که با تنوع بالا در سبک و طرح و خصوصاً رنگ ، دستتان را برای انتخاب باز می گذارد.

نکاتی درباره جنس فرش پذیرایی | شرکت فرش اکسیر

جدید ترین طرح های فرش پذیرایی

امروزه جدید ترین طرح های فرش پذیرایی ، شامل سبک های مدرن و کلاسیک است که طرفداران زیادی دارد. این تنوع طرح ها را می توانید یکجا در برند فرش اکسیر ببینید و در سایت آن هم عکس هایی از طرح و رنگ فرش های پذیرایی و انواع دیگر آن در دسترس شما قرار دارد تا انتخاب را برایتان آسان تر کند.

فرش اکسیر ، انواع فرش های دستباف و ماشینی ، سنتی ، مدرن ، ابریشمی ، فرش باستان و … در اندازه های مختلف ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه تولید می کند و برای مشتریان امکان خرید راحت را با داشتن چندین شعبه و نمایندگی فراهم کرده است.

امیدواریم راهنمای خرید فرش پذیرایی در این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از نکات طلایی برای انتخاب و خرید فرش خانه‌تان بهره برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *