یکی از نگرانی های این روزهای ما هنگام لک شدن لباس، مبل و فرش از بین بردن لکه است بدون این که آسیبی به وسایلمان بزنیم. در گذشته افراد خودشان سعی در تمیز کردن وسایلشان و شستشو فرش در منزل داشتند اما با توجه به سرشلوغی های زندگی مدرن امروزه اکثر افراد به دلیل سهولت در انجام کارها و دردسرهای شستشوی فرش های خاص مانند بامبو و خشک شدن آن در منزل، کار شستن فرش را به دست قالیشویی مناسب فرش بامبو می سپارند.
با این حال اینکه کدام قالیشویی را برای شستن فرش بامبو انتخاب کنیم و قابل اعتماد باشد، کار سختی است. وباید اطلاعات کامل راجع به قالیشویی و نحوه شستشوی قالیشویی بدست آوریم.
ما در این مقاله شما در انتخاب یک قالیشویی مناسب فرش بامبو، ابریشم، پشم و دیگر فرش های ماشینی همراهی خواهیم کرد.

معیارهای مهم در انتخاب قالیشویی مناسب فرش بامبو عبارتند از:

مجوز از اتحادیه قالیشویان

توجه کنید که قالیشویی که انتخاب می کنید جزو  اتحادیه قالیشویی باشد. قالیشویی های مجاز زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند. همچنین در صورت بروز مشکل و اختلاف، اتحادیه قالیشویان پیگیری های لازم را به عمل می آورد.

تجهیزات و فن آوری

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب قالیشویی فرش ابریشم و بامبو، تجهیزات و فن آوری استفاده شده در آن است. یک قالیشویی حرفه ای باید به تجهیزات مناسبی برای شستشو و خشک کردن قالی مجهز باشد و از فن آوری های مدرن برای شستشوی قالی استفاده کند.
از آنجایی که امروزه بیشتر الیاف فرش های ماشینی طبیعی شده اند، حتما از قالیشویی ها سوال کنید که آیا تجهیزات لازم برای شستشوی فرش بامبو، ابریشم و پشم را دارند یا خیر.

نوع قالی و الیاف آن

نوع قالی و الیاف آن نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب قالیشویی است. هر نوع قالی نیاز به روش شستشو و خشک کردن مخصوص به خود دارد. برای مثال، قالی های دستبافت نسبت به قالی های ماشینی نیاز به شستشوی دقیق تری دارند.
همچنین شستشوی فرش با الیاف اکرلیک با شستشو فرش بامبو و ابریشم متفاوت است.
بهتر است بدانید روش شستشو تولیدات فرش اکسیر دقیقا مانند فرش های دستباف هستند و لازم است که به قالیشویی تاکید کنید که همانند فرش های دستباف اعلاشویی شوند.
و هم چنین قبل از تحویل فرش ها به قالیشویی حتما نحوه شستشو فرش که پشت لیبل فرش قرار گرفته، با دقت مطالعه شود.

استفاده از مواد شوینده مناسب

یکی از نکات بسیار مهم هنگام شستشوی فرش ها، استفاده از شوینده مناسب است. چرا که برخی از قالیشویی با استفاده از مواد ارزانتر و پایین آوردن قیمت مواد اولیه برای شستشو، زمینه خراب شدن فرش را فراهم می کند.
از جمله شوینده های نامناسب برای شستشو فرش های بامبو اکسیر، استفاده از شوینده های سفید کننده و آنزیم دار است. که به هیچ عنوان نباید استفاده شود.

تجربه و مهارت کارکنان

مهارت و تجربه کارکنان قالیشویی نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب قالیشویی فرش بامبو است. کارکنان باید توانایی شناسایی نوع قالی، شستشوی آن به روش مناسب و خشک کردن آن را داشته باشند.

قیمت قالیشویی

قیمت نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب قالیشویی فرش بامبو است. باید قیمت خدمات قالیشویی را با دیگر قالیشویی ها مقایسه کرده و با توجه به کیفیت و نوع خدمات انتخاب شود.
لطفاً همیشه به جنس فرش و دستورالعمل‌های مراقبت کارخانه فرش توجه داشته باشید و در عین حال به یاد داشته باشید که تمیز کردن توسط خودتان هرگز نمی‌تواند جایگزین تمیز کردن توسط متخصص شود.

آیا فرش اکسیر قالیشویی مناسب فرش بامبو پیشنهاد می دهد؟

در پاسخ به این سوال که فرش بامبو خود را به کدام قالیشویی بسپاریم؛ قالیشویی مناسب فرش بامبو، ابریشم و پشم که مورد تایید تیم تولید فرش اکسیر است، قالیشویی اطمینان راد است. این قالیشویی با داشتن تجهیزات و فناوری های به روز و همچنین استفاده از مواد با کیفیت اقدام به اعلا شویی فرش با الیاف خاص مانند بامبو، ابریشم و پشم می کند.
شما می توانید فرش خود را برای شستشو با خیال راحت به قالیشویی اطمینان راد بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *