امروزه فرش گرد، یکی از پرطرفدارترین نوع فرش ها است  که به دلیل شکل زیبا و ظاهر جذاب، در بسیاری از فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب مکان مناسب برای فرش گرد، بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی بر زیبایی و استفاده از فرش داشته باشد.
پهن کردن فرش دایره می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و احساس کلی دکوراسیون شما داشته باشد.
پیش از این ما در مقاله راهنمای خرید فرش گرد، نکات مهمی که هنگام خرید باید بدان توجه کنید را برایتان ذکر کردیم؛ حال در این مقاله همراه ما باشید تا مکان های مناسب برای چیدمان فرش گرد را بررسی کنیم:

5 مکان مناسب برای فرش گرد

از دیرباز تا امروز معمول ترین شکل فرش در میان تولید کننده ها و افراد فرش مستطیل بوده است. در برخی از مکان های خاص استفاده از فرش دایره و گرد بسیار شیک و زیبا است؛ مکان های مناسب برای پهن کردن فرش گرد از این قرار هستند:

  1. اتاق نشیمن
    از فرش گرد می توان برای زیباتر و منحصر به فرد کردن اتاق نشیمن استفاده کرد. در این نوع چیدمان، فرش دایره در وسط چیدمان مبلمان جای می گیرد و پایه های جلویی مبل و صندلی ها را باید روی فرش قرار دهید. در بسیاری از معماری های مدرن به خصوص طراحی های ویلا، یک قسمت از منزل به صورت نیم دایره طراحی می شود که فرش گرد، بهترین انتخاب برای آن است.

    اتاق نشیمن یک فضای مناسب فرش گرد است.

    فرش مدرن کرم کد ۱۵۰

  2. اتاق غذاخوری
    اتاق غذاخوری
    ، دومین مکان مناسب برای فرش گرد است. از فرش های گرد می توان برای تعریف فضای ناهارخوری استفاده کرد.اگر میزناهارخوری شما گرد است، فرش دایره مناسب ترین انتخاب برای آن است. فرش دایره را حتما زیر میز ناهارخوری و صندلی ها قرار دهید و مطمئن شوید که فضای کافی برای بیرون کشیدن صندلی ها بدون گیر کردن به لبه فرش وجود دارد. این نوع چیدمان یک محیط دنج و صمیمی هنگام غذا خوردن به وجود می آورد.
  3. اتاق خواب
    اگر فضای اتاق خوابتان بزرگ است، می توانید از فرش گرد در کنار میز آرایش و فضای خالی استفاده کنید. همچنین می توانید با قرار دادن یک کافی تیبل دایره ای شکل بر روی فرش گرد یا یک صندلی مطالعه، یک اتاق خواب خاص و کاربردی داشته باشید و  از وقت گذراندن در آن نهایت لذت را ببرید. با چنین دیزاینی اتاق خواب نیز یک مکان مناسب برای فرش گرد خواهد بود.
  4. ورودی ها
    ورودی ها، به عنوان یکی از مهم ترین مکان مناسب برای فرش دایره شناخته می شوند. ازفرش گرد می توان برای تعریف ورودی ها و ایجاد فضایی دلپذیرو متفاوت استفاده کرد.
    در این نوع چیدمان دقت کنید، حتما فرش را جلوی در قرار دهید و مطمئن شوید که فضای کافی برای باز و بسته شدن آزادانه در ورودی وجود دارد. این نوع چیدمان باعث می شود تا از امتداد کثیفی و زباله در سراسر خانه جلوگیری شود. ورودی خانه یکی دیگر از مکان مناسب برای فرش دایره است.
  5. فضا های متصل کننده خانه
    همیشه خالی بودن فضای اتصال اتاق ها به یکدیگر، وروردی سرویس بهداشتی و حمام آزار دهنده بوده است. و فرش عنصری است که این فضای خالی را به بهترین نحو ممکن پر می کند.
    اگر فضای متصل کننده اتاق ها به یکدیگر و ورودی سرویس ها مربع شکل است، پهن کردن فرش دایره در آن جا بهترین انتخاب است.

چگونه ابعاد مناسب فرش گرد را تعیین کنیم؟

هنگام انتخاب سایز فرش گرد، اندازه و شکل اتاق و همچنین محل قرارگیری مبلمان را در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که فرشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام وسایل موجود در فضا را در خود جای دهد و در عین حال فضای کافی برای رفت و آمد افراد باقی بماند.

هماهنگی فرش دایره با سایر اجزای دکوراسیون داخلی

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش دایره مناسب، ترکیب و هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون است که در فضای موردنظر شما قرار دارد. برای مثال، می‌توانید از رنگ‌ها و الگوهایی که در دیگر قسمت‌های سالن پذیرایی استفاده شده‌اند، الهام گرفته و فرش دایره را بر این اساس  انتخاب کنید.

رعایت نسبت و تعادل در چیدمان

هنگام پهن کردن فرش دایره و انتخاب فضای مناسب فرش گرد بهتر است توجه کنید که نسبت اندازه فرش با سایر عناصر دکوراسیون شما در تعادل باشد.

سخن آخر

به طور کلی از فرش های دایره می توان برای افزودن رنگ، بافت و سبک به هر اتاقی در خانه استفاده کرد. می توان از آن ها برای تعیین محل نشیمن، استایل دادن به سالن غذاخوری یا افزودن راحتی و گرما به اتاق خواب استفاده کرد. از فرش های گرد نیز می توان برای ایجاد یک نقطه کانونی یا افزودن جذابیت بصری به اتاق استفاده کرد.
شما هم اگر از دوستداران فرش گرد هستید، با کمک این مقاله می توانید مکان مناسب برای فرش گرد دلخواه تان را پیدا کنید.

همچنین شما می توانید تنوع بی نظیر از فرش های دایره را در رنگ ها  و ابعاد مختلف در وب سایت فرش اکسیر مشاهده و اقدام به خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *