در حال حاضر فرش های متفاوت در ابعاد و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند. البته فرش های مستطیلی با ابعاد مشخص بیشتر مرسوم هستند و خریداران بیشتری دارند. اما یکی از انواع فرش های منحصر به فرد ، خاص و زیبا فرش گرد سایز بزرگ است.

 این مدل فرش جذابیت بسیار زیادی به فضای پذیرایی ، نشیمن و اتاق خواب می دهد و اگر شما هم به دنبال تجربه ای تازه و جذاب در تغییر دکوراسیون خانه هستید ، همراه ما باشید. در این مقاله کاربردهای متفاوت فرش گرد را در دکوراسیون داخلی مرور می کنیم.

  1. فرش گرد انتخابی خاص و جذاب

 فرش های گرد علاوه بر آنکه حسی از لوکس بودن و اشرافیت را القا می کنند ، جدید و مدرن هستند. به عبارت دیگر اگر در فضای پذیرایی و نشیمن فرش گرد را پهن کنید ، فضا را مدرن و خاص می کند.

وسایل و دکوراسیون فضا شامل مبلمان ، میز و سایر لوازم دارای ابعادی زاویه دار و گوشه دار هستند. در این بین انداختن یک فرش متفاوت و گرد خشکی و سنگینی فضا را کاملا برطرف می کند.

  1. تقسیم فضاهای خانه

شاید قصد داشته باشید فضاهای مختلفی در یک پذیرایی ، نشیمن و اتاق خواب ایجاد کنید. در این حالت فرش گرد می تواند به عنوان یک جداکننده فضا عمل کند. خطای دید ایجاد شده در فضای خالی فرش های گرد و سایر قسمت ها باعث تقسیم فضا می شود.

تقسیم فضاهای خانه | شرکت فرش اکسیر

  1. فرشی مناسب راهرو

عموما راهروها در هر خانه ای باریک هستند و احساس خشکی از یک دالان بی انتها به ما القا می کنند. انداختن یک فرش با ابعادی متفاوت و خاص در این فضا ، خشکی آن را به میزان زیادی از بین می برد. در این صورت این فضا زیباتر ، گرم تر و بزرگ تر نشان داده می شود.

البته در انتخاب رنگ فرش نیز حتما باید دقت کنید. سعی کنید رنگی را برای فرش دایره ای انتخاب کنید که چشمگیر باشد و ترکیبی زیبا و خاص داشته باشد.

  1. مرکز اتاق مرکز توجه است

 شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فرش های گرد در چه جایی از فضای خانه زیبایی بیشتری دارند؟ به طور معمول این فرش ها برای قسمت های مختلف خانه مانند جلوی ورودی در ، جلوی شومینه ، جلوی مبلمان و اتاق خواب ، جلوی کمد کتابخانه و میز مطالعه و … گزینه های مناسب و خاصی هستند.

 اما اگر بخواهید که در یک فضای بزرگ مانند پذیرایی جای مناسب انداختن فرش گرد سایز بزرگ را پیدا کنید ، مرکز اتاق مناسب است. در این صورت زیبایی طرح و رنگ های فرش به میزان بیشتری خودنمایی می کند و زیبایی دکوراسیون را بیشتر و بهتر نشان می دهد.

البته فراموش نکنید که باید فرش سایز بزرگ انتخاب کنید تا به وضوح قابل دیدن باشد و درمیان مبلمان ، صندلی ها و سایر وسایل گم نشود.

  1.  فرش گرد مدرن

فرش های گرد و دایره حالتی لاکچری و آرام بخش به محیط می دهند. فقط کافی است که در انتخاب رنگ فرش و سایر وسایل کمی دقت کنید. به راحتی می توانید جلوی مبلمان مدرن با رنگ های خنثی فرش گرد مدرن بیندازید. مطمئن باشید طرحی زیبا و جالب ایجاد می شود.

 فراموش نکنید که مهم ترین موضوع در طراحی و دکوراسیون داخلی رعایت تعادل است. این تعادل در طرح ها ، رنگ ها و وسایل خانه باید خود را نشان دهد. به همین دلیل سعی کنید میان فرش و سایر دکوراسیون هارمونی و هماهنگی برقرار باشد.

 فرش گرد مدرن | شرکت فرش اکسیر

  1. فرشی برای میز ناهارخوری

 همان طور که گفتیم فرش گرد را می توان در فضاهای مختلف یک خانه استفاده کرد. اما آنچه اهمیت پیدا می کند انتخاب طرح ، رنگ و ابعاد مناسب فرش است. یکی از فضاهایی که فرش های دایره ای در آن زیبایی خاصی دارند ، زیر میز ناهارخوری وبه عنوان کفپوش است.

 البته میز ناهارخوری را باید از نوع گرد انتخاب کنید و فرش ر زیر آن بیندازید. حتما به این نکته توجه کنید که موقع عقب کشیدن صندلی ها ، پایه های صندلی از فرش خارج نشود. زیرا علاوه بر نداشتن چهره زیبا و مرتب ، باعث لغزش پایه صندلی می شود.

  1. تکمیل یک دکوراسیون جذاب

 ممکن است شما  برای دکوراسیون خانه رنگ ها ، طرح ها و وسایل مختلفی را انتخاب کرده باشید که فضای خانه را خشک و بیش از حد مدرن نشان دهد. در این صورت انداختن یک فرش گرد در این فضا خشکی و سردی آن را می گیرد. همچنین باعث جذابیت فضا و زیبایی آن می شود.

ذکر این نکته مهم است که در انتخاب رنگ و طرح فرش حتما دقت کنید. بهتر است رنگی متضاد با سایر فضای خانه برای فرش انتخاب کنید تا فضا را تغییر دهد و به عنوان مکمل دکوراسیون عمل کند.

تکمیل یک دکوراسیون جذاب | شرکت فرش اکسیر

  1. فرش گرد کاشان

 برای داشتن یک پذیرایی خاص و زیبا ، انداختن فرش گرد گزینه بسیار مناسبی است. بهتر است فرشی انتخاب کنید که با طرح ها و رنگ های اصیل و سنتی آمیخته شده باشد. برای فضاهای سنتی با مبلمان استیل ، پرده ها و کتیبه های مخمل و سنتی فرش گرد کاشان گزینه بسیار خوبی است.

 این مدل فرش در ابعاد متفاوت و قطرهای ۲.۵ متری ، 3 ، 4 ، 5 و 6 متری تولید می شود. به همین دلیل به خوبی پاسخگوی هر ابعاد و فضایی است. علاوه بر آن استفاده از فرش کاشان در فضای سنتی و لاکچری پذیرایی ، باعث بزرگ تر نشان دادن این فضا می شود. اگر در کنار این کفپوش خاص و زیبا ، طراحی خوبی از وسایل دکوراسیون داخلی داشته باشید ، زیبایی آن بیشتر خواهد شد.

 فرش گرد کاشان در طرح های مختلفی تولید می شود. اما برای محیط پذیرایی با مبلمان استیل ، طرح افشان بسیار مناسب است. همچنین این طرح در دکورهای سنتی و مدرن به خوبی خود را نشان می دهد.

  1. طرح های بی شمار

 امروزه فرش های گرد در طرح ، رنگ ، ابعاد و تنوع بسیار بالا تولید می شوند. شما می توانید برای فضاهای مختلف با دکورهای متفاوت فرشی متناسب با همان فضا انتخاب کنید. علاوه بر آن فرش گرد کاشان با طرح های شکارگاه ، ماهی ، طرح تبریزی ، طرح ارکیده ، کهکشان و طرح افشان برای هر فضای مدرن و سنتی قابل استفاده و چشم نواز است.

  1. فرش گرد سه بعدی

 فرش های سه بعدی ایده جدیدی در زمینه بافت فرش ماشینی هستند. در بافت فرش گرد سه بعدی مهم ترین مسئله انتخاب طرح های ساده و مدرن همراه با رنگ های خنثی است. در این فرش ها خبری از نقش های ریز ، شلوغ و رنگ های درهم آمیخته نیست. شما طرح ساده با تعداد محدودی رنگ روی فرش مشاهده می کنید.

 البته به این معنا نیست که فرش گرد سه بعدی کیفیت فرش های سنتی و ریز نقش را ندارد. تنها تفاوت این فرش ها در طرح و رنگ های ساده آن است. این مدل فرش ها مناسب قسمت هایی از خانه هستند که در آن ها به دنبال نشان دادن سادگی فضا هستید.

مسلما نمی تواند جلوی مبلمان سنتی و استیل با دسته های طلایی یک فرش سه بعدی با طرح مدرن بیندازید. بهتر است این طرح را برای جلوی ورودی در خانه ، جلوی تخت خواب ، داخل اتاق خواب ، جلوی سرویس بهداشتی و یا … انتخاب کنید. مطمئن باشید انتخابی خاص و شیک است.

فرش گرد سه بعدی | شرکت فرش اکسیر

 کلام پایانی

در حال حاضر فرش های مختلفی با تنوع در ابعاد ، طرح و نقش تولید و روانه بازار مصرف می شود. فرش گرد سال های طولانی است که مورد توجه قالی بافان دستباف قرار دارد. اما در حال حاضر به به روش ماشینی می توان این فرش ها را در طرح ها و رنگ های مختلف مدرن و سنتی تولید کرد.

 گستردگی در تنوع طرح و رنگ ای نوع فرش مانند انواع مختلف فرش است و پاسخگوی سلیقه همه افراد خواهد بود. خوشبختانه فرش گرد برای دکورهای مختلف نیز قابل استفاده است. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و طرح و رنگ مناسب را انتخاب کنید. مطمئن باشید از این انتخاب خاص و لاکچری پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *