یکی از معضلات اساسی هنگام چیدمان اتاق خواب، نحوه چیدمان فرش در اتاق خواب است. برخی از افراد برای فراراز مقابله با این مسئله، به طور کلی صورت مسئله را پاک می کنند و از پهن کردن فرش در اتاق خواب صرف نظر می کنند.

ما در این مقاله این مشکل را برای همیشه حل کرده ایم، شما با خواندن این مقاله می توانید تمام نکات چیدمان فرش در اتاق خواب را بخوانید و با خیال راحت فرش دلخواه تان را برای اتاق خواب خودتان یا فرزندتان خریداری کنید.

انواع چیدمان فرش در اتاق خواب

بسیاری از افراد تمایلی به پهن کردن فرش در اتاق خواب خود ندارند و وقتی درباره تصمیم شان سوال می کنیم؛ متوجه می شویم که آن ها به دلیل این که نمی توانند به طور صحیح چیدمان فرش در اتاق خواب خود را انجام دهند، به کل تصمیم به نداشتن فرش اتاق خواب می گیرند.

در اینجا ما سبک ها و انواع مختلف چیدمان فرش اتاق خواب را برای هر اندازه و چیدمانی برایتان آورده ایم و پس از خواندن این مطلب می توانید برای خرید فرش اتاق خواب دلخواه تان اقدام کنید.

  1. رانر میان دو تخت باشد.

    بسیاری از اتاق خواب هایی که دو فرزند در آن ساکن هستند، چیدمان فرش اتاق خواب در آن به این گونه است که فرش در میان دو تخت قرار میگیرد.

    و در اتاق  هایی که کمی بزرگتر است در قسمت جلویی تخت نیز والدین فرش قرار می دهند تا محل بازی بچه ها باشد.پهن کردن فرش در این قسمت باعث  میشود علاوه بر داشتن یک فضای اختصاصی برای بازی کردن، یک محیط امن برای بازی نیز داشته باشند.

    به طور معمول اگر میان دو تخت یک پاتختی قرار بگیرد، اندازه مناسب رانر عرض 1 متر و طول 2 متر است.

  2. رانر در دو طرف تخت باشد.

    یکی از رایج ترین انواع چیدمان فرش در اتاق خواب، پهن کردن دو فرش رانر در دو طرف تخت دو نفره است. این نوع چیدمان باعث می شود که هنگام بیدار شدن از خواب، پایتان در فصول سرد سال، روی زمین سرد قرار نگیرد.

    این حالت چیدمان هم برای تخت دو نفره و هم برای تخت یک نفره قابل اجرا است.
    در این حالت دیزاین اتاق خواب تک نفره به گونه ای است که تخت در مرکزاتاق قرار می گیرد و چیدمان فرش در اتاق خواب، دو رانر در دو طرف آن قرار می گیرد.
    علاوه بر آن حس لذت بخش نرمی زیر پایتان هر روز هنگام از خواب بیدار شدن را تجربه می کنید.

    در صورت وجود پاتختی در کناره های تخت، رانر 1*2 مناسب قرار گرفتن در دو طرف تخت است.

  3. فرش به طور کامل در زیر تخت قرار بگیرد.
    چیدمان فرش اتاق خواب- فرش کامل اتاق خواب را بپوشاند

    بسیاری از افراد، به خصوص کسانی فرزند نوزاد و یا خیلی کوچک دارند، ترجیح می دهند که تمام اتاقشان با فرش پوشیده شود.
    این نوع چیدمان فرش در اتاق خواب نیز بسیار در فرهنگ ایرانی پر استفاده است.
    در این حال فرش را تا لبه وسایل چوبی اتاق، مانند پاتختی، میز آرایش و کمدها پهن می کنیم. فرش فقط زیر تخت قرار می گیرد و در لبه باقی وسایل قرار میگیرد.

  4. فرش تا نیمه زیر تخت قرار بگیرد.

    دومین چیدمان رایج فرش در اتاق خواب، بدین گونه است نیمی از فرش در زیر تخت و نیمی دیگر به صورت آزاد در اتاق خواب قرار می گیرد. این نوع چیدمان فرش اتاق خواب، بسیار مناسب اتاق خواب های بزرگ و اتاق خواب هایی است که می خواهند از کف فضای اتاق استفاده کنند.
    این سبک چیدمان فرش اتاق خواب، در اتاق خواب های بزرگ بسیار کاربرد دارد و باعث می شود اتاق علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و متناسب، کاربری بیشتری نیز پیدا کند. در این حالت چیدمان و حالت بالا، کناره های فرش باید بین 30 الی 45 سانتی متر بیرون از تخت قرار بگیرد.

  5. فرش پایین تخت خواب قرار بگیرد.
    چیدمان فرش در اتاق خواب- فرش در پایین تخت قرار بگیرد

    بسیاری از افراد علاقه ندارند که فرش در زیر تختشان قرار بگیرند به همین خاطر چیدمان مناسب سلیقه این افراد بدین گونه است که فرش در قسمت جلویی تخت در فضای باز اتاق قرار می گیرد.
    در این حالت بهتر است فرش با فاصله حداقل 30 سانتی متری پایه های تخت قرار بگیرد.

از کجا متوجه شویم کدام چیدمان مناسب اتاق خواب ما است؟

برای دانستن این که بدانیم کدام چیدمان فرش در اتاق خواب مناسب شماست، ابتدا باید بدانیم چه سایز فرشی مناسب اتاق خوابتان است.

بسیاری از اتاق خواب ها، قالیچه 4 متری 1/5*2/25، قالیچه 1/5 متری و فرش راهرویی و رانر در ابعاد 1*2، 1*3 قابل استفاده است.

بسته به نوع چیدمان تخت خواب و سایر وسایل در اتاق خواب می توانید متوجه شوید کدام سایز فرش برای اتاق خواب بریتان مناسب است و زبق آن می توانید نوع چیدمان فرش در اتاق خواب را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای چیدمان فرش پذیرایی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *