اگر در شرف تشکیل خانواده هستید، حتما این روزها درگیر خرید جهیزیه و دکوراسیون منزل جدیدتون هستید. از آنجایی که در هر خانه ای اتاق خواب مکانی برای استراحت و ارامش بعد از یک روز شلوغ و پر کار است، توجه به دیزاین اصولی و درست اتاق خواب، به خصوص فرش اتاق خواب عروس اهمیت ویژه ای دارد.
یکی از وسایل مهمی که تاثیر به سزایی در چیدمان اتاق خواب عروس دارد، توجه به فرش اتاق خواب عروس است. خوشبختانه زوج های جوان امروزی نسبت به گذشته به قواعد و اصول دکوراسیون تا حد زیادی آگاهی دارند.

اهمیت چیدمان دکوراسیون اتاق خواب وقتی بیشتر احساس می شود که برای اولین منزل مشترک زوج های جوان باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم، در مورد نحوه انتخاب فرش اتاق خواب عروس و نحوه چیدمان فرش اتاق عروس صحبت کنیم.

اصول چیدمان دکوراسیون اتاق خواب عروس

برای چیدمان اتاق خواب عروس  باید موارد مختلفی مد نظر قرار داده شود که از جمله آنها می توان به فرش اتاق خواب و سرویس چوب و تعداد قطعات آن، پرده و تزئینات اشاره کرد. یکی از مهمترین نکاتی که باید برای اتاق خواب عروس به آن توجه داشته باشید این است که بین عناصر مختلف اتاق خواب طوری ارتباط برقرار کنید که فضای گرم تر و صمیمی تری برقرار شود.
رعایت همه ی این موارد در کنار هم، اتاق خواب شما را منحصر به فرد و شیک می کند.

توجه به تناسب فرش اتاق خواب عروس با سایر وسایل

اتاق خواب عروس یکی از اصلی ترین بخش منزل برای تازه عروس و دامادها است. بنابراین نحوه چیدمان آن اهمیت زیادی دارد. در مرحله نخست باید تصمیم بگیرید چه سبک دکوراسیونی برای اتاق خواب تان دوست دارید و در مرحله بعد توجه کنید  که سبک فرش اتاق عروس با سایر اجزای اتاق خواب به خصوص سرویس تخت و پرده هم سبک و سیاق باشد.
برای مثال در یک اتاق خواب مدرن از فرش کلاسیک و سنتی استفاده نکنید. یا اگر دکور اتاقتان را با یکی از سبک‌های معروف مانند اسکاندیناوی، بوهمین و … دیزاین می کنید؛ سعی کنید همه وسایل را متناسب با آن خریدای کنید.

رنگ فرش اتاق خواب عروس

همانطور که می دانید از نظر علمی رنگ ها تاثیر به سزایی در روحیه و افکار انسان دارد، به همین جهت یکی از عوامل موثر در زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب عروس توجه به رنگ فرش اتاق عروس است.

از گذشته تا کنون یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای فرش اتاق عروس، فرش سفید و روشن هستند. زیرا فضا را بازتر نشان می دهند و به راحتی با هر رنگ دیگری ترکیب می شوند. از جمله ترکیب رنگ های متدوال با فرش کرم و سفید، رنگ قرمز و آبی و مشکی است.

یکی از رنگ های جذاب دیگر  برای فرش اتاق خواب عروس، فرش آبی فیروزه ای است که حس آرامش زیادی در فضا ایجاد می کند. از جمله رنگ های مکمل این رنگ می توان به طوسی روشن، رنگ سفید و فیلی اشاره کرد.

از دیگر فرش های محبوب برای اتاق خواب عروس، فرش های مدرن صورتی و فانتزی است.

به طور کلی انتخاب رنگ فرش اتاق خواب عروس، باید متناسب با سلیقه عروس و داماد باشد، زیرا آنها از این اتاق استفاده می کنند و باید مطابق با میل و سلیقه آنها باشد.
همیشه این گونه نیست که قواعد و اصول جلوی دست و پا و خلاقیت افراد را بگیرد و آنها نتوانند فانتزی های خود را در منزل خود پیاده کنند، بلکه قواعد فقط برای ایده دادن و راهنمایی افراد ترتیب داده شده اند.

ابعاد فرش اتاق خواب عروس

یکی از نکاتی که اغلب عروس خانم ها نادیده می گیرند، توجه به سایز مناسب فرش اتاق خواب عروس است. انتخاب سایز متناسب با فضای اتاق در زیبایی و شیک کردن اتاق تاثیر به سزایی دارد.
بنابراین قبل از اقدام به خرید فرش اتاق خواب تان، ابتدا راجع به نحوه چیدمان سرویس چوب تان تصمیم بگیرید، سپس درباره بهترین سایز فرش مناسب اتاق خواب تان فکر کنید، از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید:

۱ـ به هیچ عنوان نباید کل فضای اتاق خواب را با فرش پر کنید، فرش اتاق خواب عروس باید دست‌کم ۲۰ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد تا فرش و سرویس خواب جلوه کند.

۲ـ  بهتر است فرش شما به طور کامل به زیر میز و تخت قرار نگیرد، زیرا که باعث عدم زیبایی می شود.

۳ـ بهترین سایز مناسب فرش برای اتاق خواب های کوچک، قالیچه های ۴ متری و ۱*۱/۵ هستند.

هم چنین می توانید از کارشناسان فرش اکسیر راجع به خرید بهترین فرش اتاق خواب عروس کمک بگیرید.

جنس فرش اتاق خواب عروس

علاوه بر زیبایی و به روز بودن فرش ماشینی، یکی از معیار های مهم توجه به جنس فرش ماشینی است. اغلب زوج های جوان سال های طولانی، وسایل جهیزیه خود را نگه داری می کنند، بنابراین توجه به جنس فرش اتاق خواب بسیار ضروری و مهم است.

فرش اتاق عروس

فرش های مدرن اکسیر با استفاده از ز الیاف طبیعی بافته و به بازار عرضه می شوند. فرش های مدرن کرم و فرش های طوسی ضد حساسیت و آنتی باکتریال هستند. از این بابت جای نگرانی وجود ندارد، شما میتوانید یک فرش با کیفیت و با دوام  برای جهیزیه خود خریداری کنید و سال های طولانی استفاده کنید.

طرح فرش اتاق خواب عروس

طرح و مدل فرش اتاق خواب عروس تحت عواملی مثل اندازه اتاق، رنگ سرویس خواب و پرده  و میزان نور اتاق است. به طور کلی برای اتاق خواب عروس از فرش های مینیمال و فرش های فانتزی ساده  استفاده می کنند.
از جمله مزیت فرش مینیمال و ساده برای فضای اتاق خواب این است که این فرش ها دیرتر از مد می افتند و تا سال های طولانی می توان از آنها استفاده کرد.

در هنگام انتخاب طرح اگر اتاق خوابتان کوچک است، حتما سراغ رنگ های روشن و طرح های خلوت بروید، چرا که فضای شما را بزرگ تر و دلباز تر می کند. ولی در اتاق های بزرگ دست شما باز است، می توانید رنگ های تیره و رنگی هم انتخاب کنید.

در پایان…

اگر دوست دارید یک فرش متفاوت و خاص برای اتاق خواب عروس داشته باشید، اولین قدم قبل از خرید، تعیین سبک اتاق خواب عروس است. هر سبکی که انتخاب می کنید اعم از  فرش مدرن و فرش کلاسیک نباید خیلی شلوغ باشد.

در فرش اکسیر می توانید طرح هایی متنوع از فرش مدرن در رنگ بندی های جذاب برای فرش اتاق خواب عروس انتخاب کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *