دکوراسیون خانه با فرش سفید اگرچه ممکن است مستعد لک شدن و کثیفی باشد، اما جذابیت آن ارزشش را دارد. فرش با رنگ زمینه سفید، با سیاه، کرم، آبی، قرمز، سبز، طلایی، چوب، سرامیک و تقریبا هر بافت و رنگی به راحتی سازگار می‌شود. با این وجود ست کردن فرش سفید با دکوراسیون داخلی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. پس اگر شما هم به دلیل زیبایی و جذابیت بیش از حد فرش فانتزی سفید اقدام به خرید آن کرده و حالا ایده‌ای برای ست کردن آن با وسایل دیگر خانه‌تان ندارید، جای درستی آمده‌اید.
در اینجا قرار است علاوه بر شناخت تاثیر رنگ سفید در فضا،  10 ایده جذاب درباره ست کردن فرش سفید در دکوراسیون داخلی را یاد یگیرید.

تاثیر فرش سفید در فضا

سفید به خودی خود رنگ نیست، چون کاملا خنثی است. اگر درباره کشف نور توسط نیوتن مطالعه کرده باشید، می‌دانید که، نور سفید در واقع شامل تمام رنگ‌های درون آن است که البته ما نمی‌توانیم آنها را همانطور که منعکس می‌شوند، ببینیم. فرش وینتیج سفید تاثیراتی در فضا دارد که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:

  • رنگ سفید رایج‌ترین رنگ در طراحی داخلی است، به خصوص در مناطقی از خانه که قرار است ساکنین حمام کنند، نظافت کنند و یا غذا تهیه کنند. پس به هر حال ست کردن فرش سفید به راحتی می‌تواند با آیتم‌های سفید فراوانی که تقریبا در هر خانه‌ای وجود دارد، انجام شود.
  • رنگ سفید به فضا احساس تمیزی و روشنی می‌دهد. بنابراین با فرش سفید اگر کوچکترین کثیفی ایجاد شود، مشخص خواهد بود.
  • رنگ سفید کرم یا فرش سفید طلایی تمام نور را منعکس می کند، بنابراین فضاها را بزرگتر نشان می‌دهد.
  • فرش زمینه سفید معمولاً برای فرش‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و تناسب بیشتری با طرح‌های مدرن دارد.

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون داخلی با فرش سفید

خوبی فرش سفید این است که بر روی انواع کفپوش‌ها با رنگ‌ها و بافت‌های مختلف نما دارد. یعنی چه فرش مدرن سفید را بر روی کفپوش چوبی قهوه‌ای قرار دهید و چه آن را بر روی سرامیک قهوه‌ای و یا حتی لمینت طوسی بگذارید، جلوه فرش زیر سوال نمی‌رود. با اینحال برای چیدمان وسایل در کنار فرش و همچنین آیتم‌های مهم موجود در خانه، ایده‌هایی وجود دارد. جذاب‌ترین این ایده‌ها عبارتند از:

  1. فرش زمینه سفید مینیمال:

    فرش سفید مدرن در دکوراسیون مینیمال

    هیچ رنگی به اندازه سفید نمی‌تواند نماینده سبک دکوراسیون داخلی مینیمال باشد. به همین جهت فرش مدرن سفید انتخاب بسیار مناسبی برای این سبک طراحی است. به علاوه در این سبک طراحی فرش سفید طوسی، فرش مدرن سفید کرم، فرش سفید طلایی و فرش فانتزی سفید آبی ساده جلوه شیک و در عین حال جذابی خواهند داشت.

  2. تضاد کلاسیک فرش با زمینه سفید و سیاه:

    اگر می‌خواهید اتاق نشیمنتان حس جاودانگی را القا کند، از تضاد کلاسیک سفید و سیاه استفاده کنید. فرش زمینه سفید خود را با دیوارهایی که تم سفید دارند و آیتم‌های جزیی‌تر مشکی ترکیب کنید. رنگ مشکی بسیار جذاب است و می‌تواند در کنار رنگ‌های گرم و فرش سفیدی که کف اتاق را پوشانده است، تصویری جذاب ایجاد کند. کافی است این ترکیب را استفاده کنید تا بفهمید که چرا تضاد سفید و مشکی می‌تواند جذاب‌ترین ویژگی دکوراسیون داخلی خانه شما باشد. همچنین می توانید این تضاد را در خود فرش با خرید فرش مشکی سفید نیز داشته باشید.

    فرش سفید و مشکی مدرن

  3. فرش بژ سفید مناسب فضاهای کوچک:

    یکی از قابلیت‌های فرش بژ سفید این است که طول موج‌های نور مرئی را به طور کامل منعکس می کند. این شرایط به گسترش فضاها و ابعاد کمک می کند. بنابراین فرش سفید بژ می‌تواند توهم بزرگتر بودن فضا را ایجاد کند. به همین ترتیب، فرش زمینه سفید بژ می‌تواند برای بخش‌هایی از خانه که ابعاد کوچکی دارند مانند؛ اتاق‌های کوچک، راهروها، کنج‌ها و … بهترین انتخاب باشد.


    بیشتر بخوانید: 7 مکان مناسب فرش سفید


  4. ترکیب جذاب فرش سفید با لوستر:

    یک ترفند عالی برای جذابیت بخشیدن به سالن پذیرایی، استفاده از نور لوستر یا هر گونه چراغی برای برجسته کردن زمینه یا نگاره‌های فرش مدرن سفید است. برای استفاده از این ترفند کافی است فرش را درست در زیر نقطه‌ای که لوستر یا چراغ بزرگ سالنتان نصب شده است، قرار دهید.

  5. فرش سفید با رنگ‌های پاستیلی:

    یک ایده مدرن، جوان‌پسند و دوست‌داشتنی برای دکوراسیون با فرش سفید؛ استفاده از رنگ‌های پاستلی است. کافی است سالنی با فرش زمینه سفید و دیوارهای سفید را تصور کنید؛ که مبل‌هایی با رنگ طوسی روشن، آبی روشن، صورتی روشن و یا حتی سبز روشن دورتادور فرش را در برگفته است. همچنین می‌توانید فرشی را انتخاب کنید که زمینه سفید و نقش‌هایی در رنگ‌های پاستلی دارد.

  6. دکوراسیون لوکس با فرش سفید:

    ترکیب فرش سفید طلایی و طوسی

    ست کردن فرش سفید با وسایل لوکس و به طور کلی دکوراسیون داخلی لوکس و سلطنتی ایده جذابی است. مسلم است که فرش زمینه سفید به جز رنگ سفید شامل رنگ‌های دیگری مانند کاراملی، کرمی، قهوه‌ای، طلایی یا بژ است. هر کدام از این ترکیب رنگی که در فرش مدرن سفید به کار رفته باشد، به راحتی با دکوراسیون سلطنتی و لوکس هماهنگ می‌شود.

  7. تکمیل طیف رنگی سفید در دکوراسیون داخلی:

    راحت‌ترین ایده طراحی دکوراسیون با فرش سفید، استفاده از طیف رنگی سفید در ایتم‌های مهم دیگر مانند مبلمان، پرده، کاغذ دیواری، میز تلوزیون و … است. طیف رنگی سفید عبارتند از؛ سفید ساده، سفید استخوانی، سفید گچی، سفید کاپوچینویی، سفید صدفی، سفید پوست تخم مرغی، سفید نمکی، سفید مرمری، سفید کرمی و سفید بژ.

  8. فرش سفید در کنار آیتم‌های هنری با رنگ‌های گرم:

    فرش های سفید به خودی خود سرد هستند. بنابراین لازم است که از آیتم‌های گرم در دکوراسیون با فرش وینتیج سفید استفاده کنید. بهترین ایده استفاده از تابلوهایی با رنگ‌های گرم و یا گلدان‌ها و وسایل دکوراتیو با رنگ‌های گرم است.

  9. ایده ترکیب سفید با چوب و گیاهان آپارتمانی:

    احتمالا در تصاویری که با عنوان دکوراسیون سفید به اشتراک گذاشته می‌شوند، ترکیب جذاب رنگ سفید و چوب را دیده‌اید. حالا اگر این ترکیب با رنگ سبز گیاهان آپارتمانی ترکیب شود، چشم‌نوازترین و در عین حال آرامش‌بخش‌ترین فضا را ایجاد می‌کند. این ترکیب هم حس نزدیکی به طبیعت را به شما القا می‌کند و هم فضایی دلباز و روشن ایجاد خواهد کرد.

  10. ترکیب طلایی فرش سفید با مبل طوسی و پرده سفید طوسی:

    فرش با زمینه سفید با مبل‌های طوسی و پرده‌ای که از ترکیب دو رنگ سفید و طوسی تشکیل شده باشد، بسیار مدرن و دلنشین خواهد بود. می‌توان از پرده حریر سفید با کناره‌های مخمل طوسی در این ترکیب استفاده کرده و دلنشینی فرش سفید را بیشتر کنید.

با خواندن این مقاله، ۱۰ ایده جذاب برای دکوراسیون خانه با فرش سفید، حالا شما ایده هایی بسیار ناب برای ست کردن فرش سفید با دیگر وسایل منزل دارید و فقط با استفاده از همین نکات کوچک می توانید یک خانه با طراحی ژورنالی داشته باشید. همچنین شما می توانید طرح‌های زیبا و خاص فرش سفید اکسیر را در اینجا مشاهده کنید و از خری یک فرش لوکس و مدرن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *