وقتی نوبت به طراحی و انتخاب طرح و رنگ وسایل در دکوراسیون داخلی به میان می اید، رنگ فرش پذیرایی یکی از چالش برانگیزتزین انتخاب ها در دکوراسیون خانه است. چرا که تنوع نقش ها بسیار زیاد است و انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را سخت کرده است.

دلایل اهمیت انتخاب بهترین رنگ فرش پذیرایی

انتخاب رنگ فرش پذیرایی

به غیر از زمان زیادی که شبانه روز در اتاق خواب سپری می کنیم، بیشترین تایم معاشرت با اعضای خانواده را در سالن پذیرایی سپری می کنیم. بنابراین توجه به چیدمان و دکوراسیون داخلی و انتخاب رنگ مناسب فرش پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رنگ فرش تاثیر مستقیمی در دلباز شدن اتاق پذیرایی شما دارد. امروزه تنوع طرح و رنگ فرش های ماشینی بسیار بالاست، به این ترتیب هیچ نگرانی برای پیدا کردن رنگ فرش متناسب با دکوراسیون شما وجود ندارد.
فرش های مدرن اکسیر از نظر رنگ، پرز، نوع الیاف و قیمت متفاوت هستند. وقتی صحبت از نحوه انتخاب بهترین رنگ فرش به میان میاد توجه به همه این عوامل ضروری است.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

با این حال مسلما بزرگترین تصمیم این است که چه رنگ فرشی برای اتاق پذیرایی بخریم؟ اگر در انتخاب بهترین رنگ فرش مردد هستید؛ جای درستی امده اید. ما در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب بهترین رنگ فرش راهنمایی کنیم.
ما نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن رنگ فرش پذیرایی در دکوراسیون داخلی شما بیان می کنیم.
در وهله اول قبل از تصمیم گیری برای انتخاب رنگ فرش پذیرایی لازم است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید: ( از انداره اتاق گرفته تا رنگ مبل شما)

تاثیر فرش های رنگ روشن

فرش های رنگ روشن به بزرگتر نشان دادن فضای شما کمک می کنند. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است، فرش های مدرن کرم اکسیر، بهترین انتخاب برای پذیرایی شما است. چرا که فرش های رنگ روشن نور بیشتری منعکس می کنند و فضا را بازتر نشان می دهند.

فرش کرم باعث بزرگتر نشان دادن پذیرایی می شود.
همچنین فرشهای رنگ روشن، فضای پذیرایی شما را باز می کنند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن اتاق پذیرایی شما می شود. فرش های کرم و روشن یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک است.
از جمله پرطرفدارترین رنگ فرش برای اتاق پذیرایی، فرش های بژ و کرم است. از جمله دلایل محبوبیت این رنگ فرش ها، این است که با تمام سبک های طراحی مطابقت دارند؛ و از گزینه های اصلی طراحان داخلی برای انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی است.

اگر به دنبال یک رنگ فرش خنثی و ماندگار هستید و هم چنین به دنبال رنگ فرشی هستید که تقریبا با هر گرایش یا سبکی سازگار باشد یک فرش رنگ روشن خنثی، بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی شما است.

تاثیر فرش های رنگی و تیره

فرش های تیره تر و رنگی انتخابی مناسب برای سالن های پذیرایی بزرگ است. و احساس گرما و صمیمت بیشتری به سالن پذیرایی شما می دهد. و از یکنواختی محیط شما جلوگیری می کند.
فرش های رنگ تیره به محیط شما احساس گرما و تجمل را ارائه می دهند. و همین طور کثیفی را دیرترنشان می دهند. فرش هایی با رنگ تیره تر مانند آبی فیروزه ای، بنفش، قهوه ای به اتاق پذیرایی شما احساس راحتی می دهند.

توجه به کاربری فرش پذیرایی

بعضی از اتاق های نشمین صرفا برای پذیرایی طراحی شده اند، هم چنین برخی از اتاق های نشمین مرکز سرگرمی و فعالیت های دیگر هستند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ فرش پذیرایی، توجه به کاربری فرش اهمیت زیادی دارد.

برای مثال اگر بچه کوچک دارید، از فرش های روشن در قسمت پذیرایی استفاده نکنید. همچنین در سالن های پذیرایی پر رفت و امد خرید فرش های روشن پیشنهاد نمی شود. بهترین رنگ فرش برای چنین مکان هایی استفاده از فرش طوسی و تیره و طرح دار هستند.

توجه به ترند روز

در نهایت یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب رنگ فرش، توجه به ترند های روز است. این که آیا می خواهید از دیزاین منزلتان را مد روز هماهنگ کنید. آیا ترند های روز با سبک طراحی شما مطابقت دارد و یا نه؟

انتخاب رنگ فرش برای اتاق پذیرایی

  • هنگام انتخاب فرش برای اتاق پذیرایی، توجه کنید که رنگ فرش ها در فضای شما چگونه به نظر می رسند. و بهترین رنگ فرش پذیرایی را متناسب با سایر اجزای دکوراسیون خود انتخاب کنید.
  • فرش های رنگی که دوست نداربد را به سرعت حذف کنید. تا بتوانید گزینه های خود را محدودتر کنید. بهتر است با خودتان روراست باشید تا اینکه وقت خود را با در نظر گرفتن رنگ هایی که احتمالا در دراز مدت از آن ها راضی نخواهید تلف کنید.
  • اگر به دنبال یک رنگ فرش متفاوت برای سالن پذیرایی خود هستید و رنگغالب پذیرایی تان کرم رنگ است، فرش آبی یا آبی فیروزه ای بهترین رنگ فرش برای پذیرایی شما است.
  • یکی از رنگ فرش های محبوب دکوراسیون مدرن، فرش های مشکی و طوسی تیره است. فرش های مشکی نه تنها ظاهری شیک دارند بلکه یک انتخاب بدون دردسر و راحت است و کثیفی را دیرتر نشان می دهد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

برای این که مطمئن باشید، رنگ فرش موردنظرتان را به درستی انتخاب کردید می توانید از خدمات رایگان پرو مجازی فرش اکسیر بهره مند شوید.

انتخاب رنگ فرش مطابق با سبک زندگی تان

سبک زندگی افراد رابطه مستقیمی در انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی دارد. ممکن است جمله عجیبی به نظرتان باشد ولی انتخاب رنگ فرش بهتر است متناسب با سبک زندگی تان باشد.
برای مثال اگر فضایی پر رفت و امد دارید و یا حیوان خانگی دارید، تمیز نگه داشتن فرش های روشن مانند سفید، کرم و بژ در برابر کثیفی دشوارتر است.
اگر خانه شما مملو از بچه های کوچک است، بهتر است یک فرش خنثی تیره تر، چند رنگ مختلف یا حتی یک فرش با طرح انتخاب کنید.

فرش هایی به رنگ خاکستری عمیق،  آبی و سبز، و فرش‌هایی با رنگ‌های مختلف یک انتخاب عالی برای خانه‌هایی با سبک زندگی شلوغ یا خانواده‌های پرجمعیت ایده‌آل است که هنگام انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید به آن توجه کنید.

توجه به رنگ دیوار هنگام انتخاب رنگ فرش پذیرایی

یکی از مواردی که اغلب در انتخاب رنگ فرش نادیده گرفته می شود، توجه به رنگ دیوار هاست. در هنگام انتخاب بهترین رنگ فرش حتما به تن مایه رنگ دیوار توجه کنید و متناسب با آن بهترین رنگ فرش را انتخاب کنید.

انتخاب فرش تک رنگ برای پذیرایی

اگر وسایل و اکسسوری های طرح دار از مبلمان گرفته تا کاغذ دیواری و اثار هنری زیادی در اتاق پذیرایی خود دارید، قطعا بهترین گزینه فرش های تک رنگ برای سالن پذیرایی شما است. همچنین اگر فضای کوچکتری دارید، فرش تک رنگ احتمالا بهترین گزینه است.

انتخاب فرش طرح دار برای پذیرایی

فرش های طرح دار با ایجاد توهم بصری، عمق بیشتری به فضای شما می دهند و راهی عالی برای تغییر چشم انداز در خانه شما هستند. اگر تصمیم دارید یک فرش طرح دار به فضای خود اضافه کنید، در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که باید رعایت کنید:

انتخاب فرش طرح دار برای پذیرایی

  • از یک فرش الگوی برجسته در هر فضا استفاده کنید.
  • از طرح های  شلوغ با رنگ های روشن اجتناب کنید.
  • اگر دیوارها/مبلمان های بافت دار دارید، فرشی با نقش و نگار ظریف انتخاب کنید.

در پایان…

در فرهنگ ما از دیرباز، فرش پذیرایی جزو جدانشدنی در دکوراسیون ما بوده و خواهد بود، بنابراین انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. و در چیدمان داخلی و کف پوش نقش اصلی را ایفا می کند.

بنابراین انتخاب درست رنگ فرش می تواند جلوه های چشمگیر بصری در فضاهای کوچک و بزرگ خانه تان به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *