برای داشتن یک خانه و دکوراسیون چشم نواز، وجود هماهنگی و توازن میان چیدمان و وسایل بسیار مهم و حیاتی است. چیدمان فرش نیز یکی از عوامل تعیین کننده این هماهنگی است.
نکات چیدمان فرش و قوانین مهمی وجود دارد که باید هنگام استفاده از فرش‌ در خانه، چه در اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری یا هر فضایی ازمنزل که هویتی مستقل دارد، به خاطر بسپارید.

ما در اینجا 9 باید و نباید چیدمان فرش را برایتان آورده ایم تا قبل از خرید آن ها را در نظر داشته باشید.

  1. قسمتی از فرش را زیر وسایل پهن کنید.
    یکی از مهم ترین نکات چیدمان فرش در هر قسمتی از منزل، تناسب چیدمان آن با دیگر وسایل مانند مبلمان است.
    یکی از روش های معمول که باعث ایجاد توازن و زیبایی بصری می شود، این است که سایز و چیدمان فرش به گونه ای باشد که بتوان قسمت کوچکی از آن را در زیر مبلمان اتاق قرار دارد.
  2. نکات چیدمان فرش اتاق نشیمن
    در اتاق نشیمن و سالن های پذیرایی، یکی از متداول ترین نکات چیدمان فرش و مبلمان که بسیار توسط طراحان داخلی توصیه و اجرا می شود؛ بدینگونه است که پایه های جلویی تمام مبلمان یا مبل مرکزی روی فرش قرار گیرد.
    این سبک چیدمان باعث می شود فضا به خوبی تعریف شد و هویت بصری دلچسبی را ایجاد کند.
  3. نکات پهن کردن فرش اتاق خواب
    در چیدمان فرش اتاق خواب، اندازه تخت و نوع آن بسیار تاثیرگذار است اما یکی از چیدمان های رایج پهن کردن فرش تا نیمه خت خواب دو نفره است. به گونه ای که پا هنگام بیدار شدن روی آن قرار بگیرد. چیدمان فرش اتاق خواب برای تخت دو نفره


    بیشتر یخوانید: 5 چیدمان فرش در اتاق خواب


  4. باید و نباید چیدمان فرش ناهارخوری
    در یک اتاق غذاخوری، فرش باید به اندازه کافی برای صندلی ها و همچنین میز بزرگ باشد. یک قانون خوب برای رعایت این است که صندلی ها باید روی فرش باشند، حتی زمانی که از روی میز بیرون کشیده می شوند. نکات چیدمان فرش در زیر میز ناهارخوری
  5. اگر می خواهید سالن پذیرایی تان بزرگتر دیده شود؛ فرش بزرگ بخرید.
    ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما یک فرش بزرگتر در واقع سالن پذیرایی شما را بزرگتر نشان می دهد. این روش یکی از نکات طلایی پهن کردن فرش در منازل با متراژهای کم است.
    فرش به عنوان یک عضو هویت بخش به فضا، هرچه فضای بیشتری را اشغال کند، آن فضا را کاربردی و قابل استفاده جلوه خواهد داد.
  6. فرش خیلی کوچک در اتاق خواب پهن نکنید.
    یکی از دلایلی که همه ما علاوه بر زیبایی بصری برای اتاق خوابمان فرش می خریم، احساس راحتی، گرما و لطافت در زیرپاهایمان است.
    به همین جهت مهم است که فرش اتاق خواب را خیلی کوچک انتخاب نکنیم تا فقط در اتاق خوابمان جلوه داشته باشد.
    به همین جهت یکی از بایدهای مهم چیدمان فرش در اتاق خواب بدین صورت است که فرش را به گونه ای پهن کنیم که پاهایمان هنگام پایین آمدن از تخت روی زمین قرار نگیرد.برای یک انتخاب صحیح مطمئن شوید که اندازه گیری های خود را متناسب با اندازه تخت و اتاقتان درست انجام دهید.
  7. فرش را در مرکز قرار دهید.
    صرف نظر از کاربری فضایتان ، فرش را به گونه ای پهن کنید که فضای خالی کف از هر طرف به یک اندازه باشد. باید و نباید چیدمان فرش در پذیرایی
  8. از رنگ و طرح نترسید!
     زمانی که صحبت از تزریق بازیگوشی و سرگرمی به اتاق با استفاده از فرش می شود، چیدمان فرش بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که فرش در نزدیکی وسایلی قرار دارد که به خوبی با ست می شوند و احساس ناآرامی یا بی نظمی ایجاد نمی کنند.
  9. نحوه تمیز کردن فرش در خانه را بدانید
    فرش های سطحی معمولاً در مناطق پر رفت و آمد اطراف کاناپه های اتاق نشیمن و زیر میزهای اتاق غذاخوری قرار می گیرند، بنابراین دانستن نحوه تمیز کردن آن بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، مهم است که همیشه دستورالعمل های تمیز کردن هر فرش را قبل از خرید آن بررسی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *