امروزه خرید فرش مدرن به عنوان یک سرمایه‌گذاری در زیبایی و راحتی فضای شما محسوب می شود. بنابراین به دلیل تنوع در ویژگی فرش های مدرن، باید نکات مهمی را از قبل خرید فرش مدرن رعایت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا موارد مهم قبل از خرید فرش مدرن را با هم بررسی کنیم:

ابعاد فرش

از جمله نکات مهم قبل از خرید فرش مدرن، توجه به ابعاد فرش است. اندازه فرش باید با ابعاد فضای شما هماهنگ باشد. اگر فضای شما بزرگ است، فرش باید بزرگ و اگر فضای شما کوچک است، فرش باید کوچک باشد. همچنین باید به شکل اتاق نیز توجه کنید و در صورت لزوم، فرش را به صورت مستطیل یا مربع شکل انتخاب کنید تا با شکل اتاق هماهنگ باشد.

 


بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد فرش ماشینی


جنس فرش

جنس فرش نیز از مهمترین مواردی است که قبل از خرید فرش مدرن  باید در نظر گرفته شود. شما می توانید بسته به سلیقه شخصی و نوع کاربری فضای موردنظرتان از جنس‌های مختلفی مانند ابریشم، اکرلیک، بامبو، پلی استرو  پلی‌پروپیلن و… انتخاب کنید. هم چنین باید مطمئن شوید جنس فرشی که انتخاب می کنید با محیط شما هماهنگ باشد.

طرح و رنگ فرش

یکی از نکات کاربردی قبل از خرید فرش مدرن، تصمیم گیری درباره طرح و رنگ فرش است. طرح و رنگ فرش باید با سبک دکوراسیون داخلی اتاق شما سازگار باشد. معمولاً فرش‌هایی با طرح های ساده و مینیمال و رنگ‌های ملایم برای دکوراسیون مدرن مناسب هستند.بنابراین بهتر است طرح و رنگ فرش را با مبلمان و دیگر وسایل دکوری ست کنید.

یکی از موارد مهم قبل از خرید فرش مدرن توجه به طرح و رنگ فرش است.

فرش مداد رنگی کد d06g

همچنین باید توجه داشت که فرش هایی به  رنگ های تیره به شدت نورپردازی را کم می‌کنند در حالی که رنگ های روشن تر این تأثیر را ندارند.

کیفیت فرش

از دیگر موارد مهم قبل از خرید فرش ماشینی مدرن، توجه به کیفیت فرش است.کیفیت فرش بر اساس تعداد گره‌های فرش تعیین می‌شود و در نتیجه قیمت فرش نیز تغییر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید فرشی با طول عمر طولانی و کیفیت بالا بخرید، بهتر است به جنس و کیفیت فرش توجه کنید. فرش‌هایی با مقدار گره بیشتر، بافت دقیق‌تر و کیفیت بالاتری دارند.

نگهداری و شستشو

از دیگر نکات مهم قبل از خرید فرش مدرن،‌ آگاهی از نحوه نگهداری و شستشوی فرش است.در صورتی که فرش ماشینی موردنظر شما، قابلیت شستشوی آسان و نگهداری راحتی داشته باشد، همین مسئله می‌تواند در انتخاب آن تاثیرگذار باشد.

فرش‌های مدرن باید به گونه ای باشند که به راحتی شسته شوند و پس از شستشو کیفیت و زیبایی آن‌ها کاهش نیابد.

برند فرش

توجه به نام برند و شرکت تولید کننده فرش ماشینی ،از جمله نکات مهم قبل از خرید فرش مدرن است. برند های معروف فرش های بادوام تری دارند و در برخی موارد گارانتی هم ارائه می دهند.

توجه به بافت و شانه فرش

فرش‌های مدرن از جمله پرطرفدارترین نوع فرش‌ها هستند که در بازار موجود هستند. برای انتخاب یک فرش مدرن مناسب، دو ویژگی مهم شانه و تراکم فرش باید در نظر گرفته شوند. شانه به ارتفاع الیاف فرش اشاره دارد و تعیین کننده ظاهر فرش و نرمی و لطافت آن است. فرش با شانه‌ی بلند‌تر نرمی و لطافت بیشتری دارد، اما ممکن است در مقابل خراشیدگی و سایش در بلند مدت مقاومت کمتری داشته باشد. هم چنین فرش با شانه‌ی کوتاه‌تر معمولاً مقاومت بیشتری در برابر سایش دارد، اما نرمی و لطافت کمتری دارد.

توجه به شانه و تراکم فرش و میزان ریزبافتی آن یکی از نکات مهم قبل از خرید فرش مدرن است.

از دیگر نکات مهم خرید فرش، بررسی بافت فرش است. برای بررسی بافت فرش بهتر است فرش را از پشت بررسی کنید؛ زیرا در پشت فرش کیفیت بافت بسیار واضح تر از جلو فرش است.

قیمت فرش مدرن

در نظر داشته باشید که قیمت فرش مدرن با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد. بنابراین از جمله نکات مهم قبل از خرید فرش، توجه به قیمت آن است.
فرش های مدرن با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، در بازار به قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. قیمت فرش مدرن معمولا به دلیل عواملی نظیر مواد با کیفیت تر، طراحی مدرن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر بیشتر از فرش‌های سنتی است، همچنین، مدل، طرح، اندازه و مواد استفاده شده در تولید فرش مدرن نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. برای خرید فرش مدرن، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با تجربه خرید کنید و با مقایسه قیمت و کیفیت فرش‌ها، تصمیم گیری کنید.

در نتیجه خرید فرش مدرن یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار دکوراسیون داخلی است، اما ضروری است که نکات مهم قبل از خرید فرش مدرن را هنگام خرید رعایت کنیم. این نکات شامل انتخاب طرح و رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی، تراکم و شانه فرش، الیاف فرش است.

برای اینکه خرید اسوده و با خیال راحت داشته باشید، می توانید به وبسایت فرش اکسیر مراجعه کنید و جدیدترین طرح های فرش اکسیر را مشاهده کنید. هم چنین می توانید به صورت تخصصی از راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *