اگر شما فرش آبی انتخاب کرده اید و قصد خرید یک فرش آبی جذاب را دارید، قطعا اولین مسئله ای که ذهن شما را درگیر می کند، این است؛ فرش آبی به چه مبلی میاد؟ بهترین ترکیب رنگ مبلمان با فرش آبی چیست؟ در این مقاله ما قصد داریم شما را در ست کردن فرش آبی با مبل و داشتن یک انتخاب عالی راهنمایی کنیم.

یکی از مهم ترین المان ها برای ست کردن فرش آبی در دکوراسیون داخلی، انتخاب مبل یا کاناپه است. بدون شک انتخاب رنگ درست مبلمان و فرش در اتاق نشیمن بسیار مهم است، چرا که یک ترکیب رنگ ناهمگون شما را دلسرد خواهد کرد. اما نگران نباشید، در ادامه تیم کارشناسان فرش اکسیر بهترین ترکیب رنگ‌ مبل با فرش آبی را بیان می کنند. امیدواریم بعد از خواندن این متن بتوانید ایده های جذابی برای ست کرن فرش آبی با مبلمان بدست اورید.

فرش آبی با مبل سفید

ابتدا با ساده ترین، آسان ترین و بدون ریسک ترین انتخاب شروع کنیم: مبل سفید.
شما بهتر از هرکسی می دانید که به طور کلی رنگ های خنثی مانند سفید در هر دکوراسیونی جایگاه خود را پیدا می کنند و به زیبایی در ان جای می‌گیرند. بنابراین مبل سفید با هر رنگ فرشی کاملا ست می شود. ترکیب رنگ آبی و سفید از دیرباز مورد علاقه افراد خاص پسند بوده است.
ترکیب رنگ فرش آبی با مبلمان سفید می تواند یادآور دکورهای یونانی و جزیره‌ی زیبای سانتورینی نیز باشد. علاوه بر این فرش آبی با مبل سفید یک حس آرامش و ظاهری زیبا را در محیط شما به وحود می آورد.

ست کردن فرش آبی و مبل سفید

فرش آبی با مبل طوسی

اگر نگران کثیف شدن سریع مبل سفید هستید و در خرید مبل سفید تردید دارید، نگران نباشید یک انتخاب بدون ریسک و عالی جایگزین مبل سفید داریم.
رنگ طوسی و خاکستری که یکی از اعضای محبوب رنگ‌های خنثی هستند، جایگزین مناسبی برای رنگ سفید در دکوراسیون داخلی هستند. مبل طوسی به عنوان یک رنگ خنثی به راحتی با هر طیف از رنگ فرش آبی هم نشینی دارد.
ترکیب فرش آبی روشن و مبلمان طوسی تیره و همچنین فرش سرمه ای و مبل طوسی روشن، از محبوب ترین ست های فرش آبی با مبلمان طوسی هستند.

مبل طوسی و فرش کرم

 

فرش آبی با مبل کرم

از آنجایی که فرش آبی در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد، گاهی اوقات بهتر است فرش آبی را با چیری ترکیب کنید، که بتواند کمی گرما به محیط شما دهد. رنگ کرم به عنوان رنگ گرم، این تعادل را ایجاد می کند. ترکیب فرش آبی با مبلمان کرم و بژ یکی ترکیب لوکس و شیک است که در بسیاری از فضاهای رسمی در ان استفاده می شود. به طور کلی می‌توان از طیف های هم‌خانواده رنگ کرم مانند مبل قهوه‌ای، مبل نسکافه‌ای و … برای ست کرد کردن با فرش آبی استفاده کرد.
همچنین مبل کرم با فرش آبی و فرش آبی فیروزه‌ای، فضای اتاق نشیمن شما را بزرگتر می کند.

فرش سرمه ای و مبل کرم

فرش آبی با مبل زرد

به دنبال یک دکوراسیون خاص با فرش آبی هستید؟ ایجاد تضاد در دکوراسیون داخلی یکی از راه‌های متفاوت کردن دکوراسیون است. پس به دنبال مبلی برای ایجاد تضاد با فرش آبی هستید؟ فرش آبی با مبل زرد بهترین تضاد را به وجود می اورند. و مطمننا این همان ترکیب رنگ خاصی است که برای زیبا تر کردن فضای اتاق نشیمن  خود به آن نیاز دارید.

فرش آبی با مبل آبی

شاید این ترکیب رنگ در ذهنتان زیبا به نظر نرسد، ولی تا زمانی که کنتراست کافی بین آنها وجود داشته باشد، می تواند یک ظاهر بصری بی عیب و نقص و خاص در دکوراسیون شما به وجود آورد. برای مثال، اگر از فرش آبی روشن استقاده می کنید، بایداز کاناپه سرمه ای و یا برعکس استفاده کنید. سپس برای از بین بردن ایجاد تنوع بصری، از اکسسوری های با رنگ های سفید و بژ و خاکستری استفاده کنید.

فرش آبی و مبل آبی فیروزه ای

به طور کلی افراد یک ترس نهانی در استفاده از وسایل همرنگ با طیف‌های مختلف دارند، ما در مقاله چطور مونوکروم در طراحی داخلی را پیاده سازی کنیم؟ به صورت کامل این سبک از دکوراسیون را توضیح داده ایم.

سخن پایان

فرش آبی به دلیل انرژی آرامی که دارد در بیشتر دکوراسیون‌ها جای می گیرد. فرش آبی با مبل کرم و فرش آبی با مبل طوسی یکی از پرطرفدارترین ترکیب‌ها در دکوراسیون‌ها هستند.
به طور کلی فرش آبی در طیف های مختلف، از فرش آبی سلطنتی و فرش آبی فیروزه ای گرفته تا فرش ابی مدرن پاستیلی جذاب و زیبا هستند. به همین جهت، فراموش نکنید شما همیشه می‌توانید با ست کردن فرش آبی با مبل با یک رنگ جسور، خاص و جذاب باشید.

بهتر است به شما این خبر خوب را نیز بدهیم که تنوع فرش آبی در فرش اکسیر بسیار به قدری زیاد است که شما می توانید هر طیف از فرش آبی مدرن را که می خواهید پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *