اگر به دنبال داشتن خانه‌ای گرم، دلنشین و با انرژی مثبت هستید، حتما به خرید فرش سبز فکر کرده‌اید. فرش سبز در کنار المان‌های سبز دیگر در خانه‌ای که درست طراحی شده باشد، ترکیب فوق‌العاده‌ای است. فقط کافیست اصول ست کردن فرش سبز را در دکوراسیون داخلی خانه خود یاد بگیرید و رنگ‌های مکمل سبز را بشناسید.

شاخصه‌های ست کردن فرش سبز با دکوراسیون داخلی

برای این که بتوانید به درستی از هر رنگی به خصوص رنگ سبز در دکوراسیون خود استفاده کنید، بهتر است از تاثیر روانی آن رنگ بر فضا اگاه باشید. ویژگی‌های روان‌شناختی مثبتی که فرش سبز در فضا ایجاد می‌کند محدود به صلح، تعادل و هماهنگی نیست. فرش سبز و هر المان سبز دیگری می‌تواند احساس ارتباط با طبیعت، احیا، احساس، امنیت و آرامش را به شما بدهد. فرش سبز می‌تواند به فضا ظرافت داده و با رشد، شکوفایی و زندگی همراه باشد.
درضمن طیف رنگ‌های مکمل سبز که می توانید از آن ها برای ست کردن فرش سبز استفاده کنید، شامل؛ رنگ‌های خنثی مانند کرمی، خرمایی، کاراملی، قهوه‌ای، سفید و مشکی است.


بیشتر بخوانید: فرش سبز در دکوراسیون داخلی


۱۵ نکته برای دکوراسیون داخلی با فرش سبز

برای اینکه فرش سبز را به بهترین شکل ممکن در دکوراسیون داخلی خود به کار ببرید، بهتر است از اصول زیر استفاده کنید:

  1. دکوراسیون با فرش سبز با قانون پایداری محیط زیست سازگاری زیادی دارد. کافی است برای ست کردن فرش سبز با بقیه لوازم خانه از کفپوش بامبو، وسایل چوبی با رنگ روشن و البته گیاهان آپارتمانی کمک بگیرید. گیاهان آپارتمانی که برگ‌های درشت سبز دارند، با فرش سبز کرم و سبز زیتونی هماهنگی زیادی دارد.
  2. ست کردن فرش سبز

    فرش هیستوریا کد M01g

  3. مبلمان و لوازم جانبی حصیری در دکوراسیون با فرش سبز، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. این ترکیب به خوبی با سبک‌های دکوراسیون سنتی و مدرن همانگ است.
  4. فرش سبز مریم گلی یا green sage به خصوص در سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby chic)، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. برای ایجاد این سبک در دکوراسیون داخلی خانه خود، می توانید از ست کردن فرش سبز مریم گلی با مبلمان و پرده‌ای به رنگ صورتی کم رنگ و سفید استفاده کنید. طراحی یک اتاق با رنگ مریم گلی
    رنگ سبز مریم گلی با تعداد بیشماری از رنگ‌ها و تم‌ها به خوبی هماهنگ می‌شود و می تواند حس آرامش را به هر فضایی وارد کند. فرش رنگ سبز مریم گلی همچنین با الیاف و وسایل طبیعی و ارگانیک، مانند وسایلی از جنس سنگریزه‌های کف رودخانه تا مبلمان و وسایل چوبی، به خوبی ست می‌شود.
  5. برای تکمیل دکوراسیون و ست کردن با فرش سبز آبی، از رنگ‌های قهوه‌ای و شکلاتی در مبلمان خود استفاده کنید. حتی می‌توانید وسایلی مانند لوستر و چراغ، میز و عسلی، قاب عکس و آثار هنری و قفسه‌های دیواری را در رنگ‌های قهوه‌ای تیره استفاده کنید. ترکیب فرش سبز با وسایل چوبی و رنگ قهوه ای
  6. رنگ‌های کم‌رنگ و ملایم و همچنین طرح‌های گلدار و الگوهای هندسی ملایم همگی با فرش سبز در دکوراسیون همخوانی دارد.
  7. پالت رنگ‌های دریایی با دیزاین خانه هایی که شامل فرش سبز است، عالی عمل می‌کند. شما می‌توانید با الهام از طیف رنگی موجود در ساحل و دریا؛ از رنگ‌های آبی اقیانوسی، آبی خنثی شنی، آبی سفید شنی و رنگ‌های شفاف استفاده کنید.
  8. ست کردن فرش سبز با مبل سخت به نظر می‌رسد. با این وجود مبلمانی که دارای پایه‌های چوب طبیعی هستند، به خوبی با فرش زمینه سبز ست می‌شود. همچنین فرش سبز با مبل طوسی ترکیب جذابی است که در خانه‌های مدرن به وفور دیده می‌شود. ست کردن فرش سبز با مبلمان طوسی و پایه های چوبی
  9. برای تکمیل فضایی که فرش سبز در سالن خانه شما ایجاد می‌کند، باید المان‌های طبیعی را بیشتر کنید. مبلمان، نهارخوری و وسایلی که از چوب ساج، چوب ماهون یا بلوط تیره رنگ ساخته شده‌اند، المان‌های طبیعی محسوب می‌شوند.
  10. برای تکمیل دکوراسیون و ست کردن فرش سبز، از رنگ‌هایی استفاده کنید که در گروه رنگی یکسانی قرار دارند. در غیر این صورت احتمالاً یکافضای ناخوشایند را تجربه خواهید کرد که زندگی در آن در طول زمان دشوار می‌شود. در نتیجه بهترین گزینه برای تکمیل این فضا آیتم‌هایی با رنگ‌های طیف سبز، آبی و زرد هستند.
  11. به طور سنتی در دنیای طراحی آموزش داده می‌شود که آبی و سبز را کنار هم نگذارید. اما کنار هم قرار دادن فرش سبز و مبلمان و اکسسوری آبی، اگر با سلیقه انتخاب شوند، می‌تواند سبک جذاب، شاد و متفاوتی باشد.‌
  12. توجه کنید که باید در اتاقی که نور طبیعی کمی دریافت می‌کند، از رنگ سبز با ته‌مایه‌های آبی استفاده کنید. این کار به بزرگتر و روشن‌تر جلوه دادن اتاق کمک می‌کند. ترکیب فرش سبز با رنگ آبی
  13. فرش سبز را مانند چمن تصور کرده و سعی کنید فضای باغ و باغچه‌ها را در اتاق بازسازی کنید. این کار به سادگی از طریق استفاده از فرش سبز افشان و یا مدل‌های مدرن فرش سبز که دارای نگاره‌های ظریف رنگی است، گیاهان آپارتمانی، لوسترهای با اشکال و متریال طبیعی و در نهایت دیوارها و سقف روشن امکان‌پذیر است.
  14. فرش سبز صورتی بهترین ترکیب برای اتاق دخترهای جوان است. اما برای فرش اتاق نوجوانان، ترکیب سبز با رنگ‌های تندتر مانند مشکی یا زرد بهتر است.
  15. فرش سبز یشمی، فرش سبز پسته‌ای، فرش سبز زیتونی و فرش سبزآبی تنها بخشی از تنوع فرش سبزی است که در اختیار شما قرار دارد. شما می‌توانید این تنوع بی‌نظیر از ترکیب رنگ های مختلف سبز را در صفحه فرش سبز اکسیر مشاهده کنید.
  16. فرش وینتیج سبز یکی از جذاب‌ترین مدل‌های فرش کهنه‌نما است، که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد. برای ست کردن فرش سبز وینتیج می‌توانید سبک‌های دکوراسیون روستیک یا روستایی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *