به جرات می‌توان گفت که ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون داخلی، نوعی مهارت است. رنگ قرمز گرم و جذاب است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. از طرفی فرش قرمز یا لاکی می‌تواند فضا را بسته و شلوغ نشان دهد. یعنی فرش لاکی در دکوراسیون داخلی نقش نقطه کانونی را بازی کرده که باید توسط المان‌های دیگر مانند مبل و پرده متعادل شود. اینجاست که هر انتخاب، حتی برای جزیی‌ترین آیتم‌های موجود در فضا، تعیین‌کننده خواهد بود.

پس اگر کوچکترین اشتباهی در ست کردن فرش قرمز با مبل، پرده و یا هر جز دیگری از دکوراسیون داخلی رخ دهد، نتیجه یک فضای خسته‌کننده و انرژی‌گیر خواهد بود. ما قرار است در اینجا از این اتفاق جلوگیری کنیم.

 ویژگی‌های اثرگذار فرش قرمز

فرش قرمز چند ویژگی مهم دارد که در محیط اطراف خود اثر زیادی می‌گذارد. تندترین رنگ برای فرش، قرمز است.به همین جهت در ست کردن آن باید نهایت دقت را به خرج داد. وجود فرش قرمز در خانه تاثیرات زیر را به دنبال دارد:

ست کردن فرش قرمز مدرن

  • فرش قرمز سطح انرژی افراد حاضر در اتاق را بالا برده و آدرنالین را پمپاژ می کند.
  • جاه طلبی، عمل و اراده همگی ویژگی هایی هستند که به فرش قرمز رنگ نسبت داده می‌شود.
  • فرش با رنگ قرمز افراد را به هم نزدیک می کند و ساکنین را تحریک به گفتگو می‌کند.
  • با وجود فرش قرمز در سالن، اولین تصویری که به چشم هر تازه واردی می‌آید، همین فرش قرمز است.
  • فرش قرمز جلوه‌ای کلاسیک، باشکوه و یا به عبارتی سلطنتی به فضا می‌دهد.

راهنمای ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون

ست کردن فرش لاکی یا قرمز در دکوراسیون داخلی به مهارت روانشناسی رنگ‌‌ها، اصول طراحی داخلی، سبک‌شناسی و خیلی مهارت‌های دیگر احتیاج دارد. در ادامه ما به شما 5 مورد از مهم‌ترین مهارت‌های ست کردن فرش لاکی یا قرمز را آموزش می‌دهیم:

  1. مهارت روان‌شناسی رنگ در دکوراسیون با فرش قرمز:

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ست کردن فرش لاکی در دکوراسیون، روانشناسی رنگ‌ها است. شما باید بدانید قرار است با استفاده از فرش قرمز چگونه فضایی ایجاد کنید.در این زمینه بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • رنگ قرمز که بیشترین فضا را در فرش قرمز در بر می‌گیرد؛ گرم، تحریک‌کننده، هیجان‌انگیز، قدرتمند، سرزنده، مجلل، پرشور، غنی و جسور است.
  • تماشای فرش قرمز باعث بالا رفتن فشار خون، بالا بردن سطح انرژی، افزایش تعداد تنفس، هضم بهتر غذا و قدرتمندتر شدن می‌شود.
  • رنگ‌های مکمل رنگ قرمز عبارتند از؛ سفید، نارنجی، سبز، آبی و مشکی است.
  • بهترین رنگ‌ها برای تکمیل دکوراسیون دارای فرش قرمز عبارتند از رنگ‌های بژ، طوسی، سفید، کرم و نسکافه‌ای.
  1. مهارت ترکیب کردن فرش قرمز با رنگ دیگر اجزا دکوراسیون:

ست کردن فرش قرمز کهنه نما

حالا که می‌دانید فرش قرمز چگونه فضایی ایجاد می‌کند، باید درباره ست کردن آن با رنگ‌های دیگر موجود در دکوراسیون نیز اطلاعات کامل داشته باشید. در این زمینه نکات زیر به شما کمک خواهد کرد:

 

  • بهترین ترکیب رنگ فرش قرمز با رنگ‌های خنثی مانند رنگ خاکستری، سفید، مشکی و کرمی است. فرش لاکی مدرن به خصوص به خوبی با رنگ‌های خنثی ست شده و فضای متعادل و آرام بخشی ایجاد می‌کند.
  • در ترکیب رنگ با فرش قرمز باید، تندی و گرمی فرش قرمز و لاکی را با رنگ‌های ملایم متعادل ساخت.
  • فرش قرمز در اتاق کوچک فضا را بسته و کوچک نشان می‌دهد. پس اگر با چنین شرایطی مواجه هستید، بهتر است تا حد امکان وسایل کم و سبک‌های مینیمال را برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید.
  1. ست کردن فرش قرمز با مبلمان:

مبلمان نیز مانند فرش از المان‌های برجسته دکوراسیون است. در ضمن فرش و مبلمان در فاصله نزدیکی از یکدیگر چیده می‌شوند. انتخاب مبل ست فرش قرمز به خلاقیت و سلیقه بالایی نیاز دارد. در این زمینه نکات کلیدی زیر به شما کمک می‌کند:

ست کردن فرش قرمز با مبلمان طوسی

 

  • فرش قرمز سنتی و کلاسیک با مبل چرمی یا مبل استیل با رنگ روشن مانند سفید و نسکافه‌ای به خوبی ست می‌شود. در این شرایط کوسن‌های قرمز بر روی مبل روشن نیز، نتیجه خوبی دارد.
  • فرش قرمز مدرن را می‌توان با مبلمانی که تم طوسی روشن تا تیره دارد، ست کرد. فرش قرمز و مبل طوسی الگویی است که توسط افراد مختلف با سبک طراحی دکوراسیون مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • فرش قرمز را نباید با مبلمان خیلی بزرگ، مبلمان سلطنتی، مبلمان سنتی و یا مبلمانی که دسته‌های منبت‌کاری شده طلایی رنگ دارد، در سالن قرار داد.
  • به طور کلی از آنجاییکه فرش قرمز گرم و تند است، باید از رنگ‌های خنثی برای مبلمان استفاده کرد. چون فرش و مبل نزدیکترین المان‌های دکوراسیون داخلی به یکدیگر هستند.
  1. ست کردن فرش لاکی با پرده:

پرده هم از المان‌های مهم دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. پرده به نوعی تکمیل کننده تیم فرش و مبل است. به همین دلیل انتخاب رنگ، بافت و مدل پرده؛ در نحوه به نظر رسیدن فرش و مبل نیز نقش دارد. پس بهتر است قبل از خرید پرده برای فرش قرمز، به نکات زیر توجه کنید:

  • وجود فرش لاکی یا قرمز در یک سالن کافی است تا به نقطه کانونی تبدیل شود. به همین دلیل نباید به هیچ عنوان پرده‌ای با رنگ یا طرح شلوغ و تند در این فضا استفاده کنید.
  • بهترین پرده ست با فرش قرمز و مبل طوسی که یک سبک پرطرفدار محسوب می‌شود، پرده‌ای با بافت حریر ساده سفید و کناره‌های مخمل در تم رنگی مبلمان است.
  • همرنگ بودن بخشی از پرده با فرش و همچنین وجود رنگ اصلی این دو در قالب کوسن مبل، بهترین روش ست کردن فرش قرمز با مبل و پرده است.
  1. ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون مدرن:

ست کردن فرش قرمز فانتزی با دکوراسیون

امروز حتی گل و بوته‌های قالی‌های سنتی را در فرش مدرن به کار گرفته و مدل‌های مدرن اما همه‌پسندی طراحی و تولید می‌کنند. فرش قرمز مدرن دقیقا به همین دلیل انواع سلیقه‌ها حتی سنتی پسندها را راضی می‌کند. انواع فرش قرمز با طرح‌های کهنه‌نما بسیار جذاب در بازار وجود دارد که می‌تواند بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون داخلی خانه شما باشد. برای ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون مدرن، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • فرش لاکی و قرمز با انواع دکوراسیون سبک مدرن مانند سبک مینیمال، صنعتی، بوهیمیایی، روستیک مدرن، کانتری مدرن، شابی شیک، معاصر و انتقالی هماهنگی دارد.
  • در دکوراسیون صنعتی باید از فرش قرمز مدرن استفاده کرد تا ترکیب آن با آیتم‌های فلزی این سبک، تکمیل شود.
  • ست کردن فرش لاکی سنتی در دکوراسیون مدرن، به سادگی با وجود فرش‌های مدرن با نقشه‌های سنتی امکان‌پذیر است.

در پایان

راهنمای ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون در اینجا شامل 5 مهارت کلیدی است که هر کدام شامل چند نکته کاربردی مهم است. با یادگیری این 5 مهارت شما می‌توانید مناسب‌ترین ترکیب رنگی را در دکوراسیون داخلی خانه خود با فرش قرمز به کار ببرید. همچنین در اینجا شما با نحوه ست کردن فرش لاکی با مبلمان، پرده و دیگر المان‌های موجود در یک سالن اشنا خواهید شد. بهترین سبک‌های دکوراسیون داخلی برای استفاده از فرش قرمز نیز، از کاربردی‌ترین اطلاعاتی است که در اینجا در اختیارتان قرار می‌گیرد. فرش قرمز همانطور که گفتیم سرشار از انرژی، هیجان، سرزندگی و قدرت است و می‌تواند حالات روحی و سبک زندگی شما را دچار تغییرات مثبت زیادی کند.

پیشنهاد خواندن:

۱۵ نکته جذاب ست کردن فرش سبز در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *