فرش و فرش بافی از دیرباز هنر اصیل ایرانی بوده است و به همین دلیل فرش لاوه بر این که عنصر مهمی در دکوراسیون داخلی است، بسیار برای خانواده های ایرانی مهم است.
فرش 500 شانه یکی از اولین و محبوب ترین فرش ها در شروع صنعت فرش ماشینی در ایران است. این فرش با داشتن پیشینه بیش از چندین دهه هنوز در میان بافندگان و خریداران محبوب است.
با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این فرش بدانیم.

فرش 500 شانه چیست؟

برای این بخواهیم تعریف دقیقی از فرش 50 شانه ارائه دهیم، ابتدا بهتر است معنا ومفهوم شانه  در فرش ها را بدانیم.
شانه در هنر و صنعت فرش بافی به تعداد گره های یک فرش در یک متر از عرض فرش می گویند. به همین ترتیب وقتی می گوییم یک فرش 500 شانه است بدین معنا است که در هر متر از عرض فرش 500 گره وجود دارد.

فرش 500 شانه و ویژگی های آن

ویژگی فرش 500 شانه چیست؟

فرش های 500 شانه به دلیل ویژگی هایی که دارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای مکان های پر رفت و امد هستند.
با ما همراه باشید تا با ویژگی های یکی از محبوب ترین انواع فرش در سراسر دنیا را آشنا شویم.

  • ارتفاع نخ خاب و ضخامت
    فرش 500 شانه به دلیل نوع ویژگی ای که دستگاهش دارد، ارتفاع نخ خاب یا به بیان عامینه ضخامت بیشتری نسبت به دیگر انواع فرش دارذ.
  • بهترین دستگاه بافت فرش های مدرن
    شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، مقدار شانه فرش در میان ایرانی ها و به طور کلی فرهنگ شرقی حائز اهمیت است و آنقدری که در ایران به آن توجه می شود در کشورهای دیگر تولید کننده مانند ترکیه که اکثر تولیداتش فرش های مدرن است به آن پرداخته نمی شود.
    دلیل آن نیز واضح است، از انجایی که هنر فرش بافی ایران نقش و نگار اسلیمی و پرجزئیات است، برای این که بتوانیم زیبایی و ظرافت فرش های دستباف را در فرش ماشینی نیز داشته باشیم، باید شانه فرش بیشتر باشد. جزئیات فرش 500 شانه مدرن از نمای نزدیک
    چرا که طبق تعریف شانه، هرچه تعداد گره ها بیشتر باشند ما می توانیم طرح و نقشه فرش را با جزئیات بیشتری داشته باشیم.
    فکر می کنم با این توضیحات حالا مشخص است که چرا دستگاه های 500 شانه یکی از بهترین ومحبوب ترین دستگاه های بافت فرشمدرن در سراسر دنیا هستند.
    طراحی های مدرن به دلیل این که نیازی به جزئیاتی که فرش با نقشه های دستباف ایرانی را ندارند می توانند به راحتی با دستگاه 500 شانه بافته شوند و از ویژگی جذاب و محبوب ارتفاع نخ خاب بالا نیز بهره مند شوند.
  • قیمت مناسب
    فرش های 500 شانه به دلیل نوع دستگاه و تکنولوژی بافتشان قیمت مناسب ترین نسبت به دیگر فرش ها دارند و بسیار در میان جوان ها محبوب هستند.
  • مقاوم در برابر ساییدگی و شستشو
    یکی دیگر از ویژگی های مهم فرش 500 شانه که باعث شده است در میان فرش های ماشینی در دنیا محبوب باشد، مقاومت آن در شستشو و برابر ساییدگی و دیگر موارد از این دست است.

آیا فرش 500 شانه بخریم؟

اگر به دنبال خرید یک فرش مدرن نرم وراحت هستید ومیخواهید در یک جای شلوغ و پر رفت و امد از ان استفاده کنید به شما حتما پیشنهاد خرید فرش 500 شانه مدرن را می دهیم.
فرش 500 شانه مدرن علاوه بر کیفیت و زیبایی که به شما ارائه می دهد، با قیمت مناسبی که نسبت به دیگر فرش ها دارد، برای شما یک خرید صد درصد موفق خواهد بود و می توانید مابقی پولی را که برای فرش در نظر داشتید را صرف خرید چیزهای دیگری که دوست دارید، بکنید.

اما اگر  برای فضای منزلتان می خواهید یک فرش کلاسیک تهیه کنید و به دنبال فرشی هستید که نقش و نگار آن زیاد است، به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ فرش های 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه بروید. چرا که زیبایی و ظرافت فرش کلاسیک ایرانی در آن ها جلوه ای دیگر دارد.

فرش وینتیج 500 شانه در دکوراسیون

کیفیت فرش 500 شانه با بقیه تفاوت دارد؟

همان گونه که از تعریف شانه پیداست و ما در این مقاله بیان کردیم،فرش های 500 شانه تفاوتی با رقیب نزدیک خود فرش 700 شانه در کیفیت ندارند.
تفاوت فرش 500 شانه با دیگر فرش ها مانند فرش 700 شانه، 1000 شانه و … در جزئیات نقشه فرش بافته شده است.

در آخر تصمیم نهایی با شماست که دوست دارید چه فرشی با چه ویژگی هایی تهیه کنید، ما در اینجا به عنوان کسانی که سالهاست در حوزه فرش فعالیت می کنیم، پیشنهاد می کنیم که فرش مدرن را با هر شانه ای که دوست داشتید از 500 شانه تا 1500 شانه با خیال راحت خرید کنید.

اما اگر محدودیت بودجه ندارید برای خرید فرش های کلاسیک حتما از فرش های 1000 شانه به بالا خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *