فرش شونهر چیست؟ آیا درباره این نوع فرش ماشینی اطلاعاتی دارید؟ احتمال اگر در منزل از فرش ماشینی استفاده می کنید و به تازگی آن را خریداری نموده اید، با فرش شونهر از نزدیک آشنا شده اید. اما از نظر فنی شاید این فرش را نشناسید. همچنین ویژگی های آن را نیز نمی دانید.

البته هیچ جای نگرانی نیست. زیرا در ادامه این مقاله در کنار تعریف این نوع فرش به معرفی ویژگی های فرش شونهر پرداخته و سپس نکات مهمی را درباره شرایط تولید آن ارائه می کنیم. همچنین خدمات مجموعه اکسیر را نیز در تولید و عرضه این نوع فرش معرفی خواهیم کرد. برای یک خرید خوب همراه ما باشید.

فرش شونهر چیست؟

فرش های ماشینی امروزه با تجهیزات و ماشین آلات بسیار پیشرفته و حرفه ای ساخته می شوند که استفاده از آنها باعث شده هم تولید این نوع فرش ها راحت تر و بی دردسر باشد و هم کیفیت به حد اعلای خود برسد. در ایران بیشتر تولیدکنندگان حرفه ای و با سابقه فرش ماشینی از دو مدل تجهیزات استفاده می نمایند که از میان این دو مدل معروف ترین آنها مربوط به شرکت شونهر آلمان است.

این برند آلمانی تجهیزات بسیار مدرن و حرفه ای را برای تولید فرش ماشینی عرضه کرده و در بازار ایران نیز یکی از محبوب ترین دستگاه ها است. فرش های ماشینی تولیدی با این دستگاه اصطلاحاً با فرش شونهر معروف هستند و  شونهر کاشان نیز یکی از معروف ترین آن ها در کشور است.

فرش شونهر چیست؟ | شرکت فرش اکسیر

ویژگی های فرش شونهر کدام ها هستند؟

فرش ماشینی تلفیقی از هنر فرش بافی با تجهیزات مدرن و بهروز مورد استفاده برای آن است. برای اینکه بهترین کیفیت یک فرش ماشینی را در اختیار داشته باشید، سه عامل کیفیت مواد اولیه و نخ ها، تجربه و تخصص تولید کننده و کیفیت دستگاه ها و تجهیزات باید در کنار هم قرار گیرند.

در صورت وجود این سه شرط است که فرش ماشینی مانند یک هنر خود را نشان خواهد داد. فرش ماشینی شونهر یا همان فرش شونهر به دلیل استفاده تجهیزات فوق مدرن آلمانی این شرایط را ایجاد کرده که با تلفیق مواد اولیه خوب و هنر تولید کننده، بهترین فرش ماشینی به دست مشتریان برسد.

از مهم ترین ویژگی های فرش شونهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از نظر کیفیت این فرش هیچ کم و کاستی ندارد و می توان آن را به عنوان بهترین فرش ماشینی بازار معرفی نمود.
  • خاصیت دستگاه فرش بافی شونهر در این است که فرش را با ظرافت بسیار بالا می بافد.
  • همچنین از دیگر ویژگی های فرش شونهر می تواند به بافت ریز تار و پود آن اشاره کرد.
  • بافت فرش ها مدرن و فانتزی با استفاده از شونهر تبدیل به یک اثر هنری خواهند شد.

ویژگی های فرش شونهر | شرکت فرش اکسیر

دستگاه فرش بافی شونهر و نکاتی مهم درباره آن

شرکت شونهر یکی از شرکت های بسیار معتبر و معروف تولید تجهیزات فرش بافی در آلمان است. تجهیزات این شرکت در جهان شناخته شده بوده و فرش های تولیدی شونهر نیز سابقه درخشان و کیفیتی شناخته شده دارند.

این کمپانی در دو دهه گذشته وارد بازار ایران شده و جایگاه بسیار خوبی را نیز در این بازار پیدا کرده است. تجهیزات به کار گرفته شده در ماشین آلات شونهر باعث می شود تا:

  • تنوع بافت زمینه در فرش شونهر خیلی بالا باشد.
  • سرعت تولید این فرش ها نیز قابل توجه و بالا است.
  • این ماشین آلات نسبت به رقبا اتوماسیون به نسبت قوی تری داشته و کسی که از چند مدل از ماشین آلات فرش بافی استفاده کرده باشد، به خوبی این موضوع را درک می نماید.
  • امکان بافت ریزبافت ترین و نفیس ترین فرش ها را شونهر در دسترس تولید کننده قرار دارد.

برند شونهر تولید کننده ماشین آلات فرش بافی فیس تو فیس است و در حال حاضر تولیدات این شرکت به ترتیب با عناوین آلفا 300، آلفا 320، آلفا 360 و آلفا 400 وارد بازار شده که به مرور و با بالا رفتن مدل کیفیت آنها نیز بهتر شده است.

استفاده از سیستم های پیشرفته نیز جذابیت دیگر تجهیزات برند شونهر برای تولید فرش ماشینی است که بسیاری از تولیدکننده های ایرانی را به سمت خود کشانده است.

انواع فرش شونهر کاشان

فرش های ماشینی بسته به نیاز بازار در تعداد شانه های مختلفی تولید و عرضه می شوند. این فرش ها از 350 شانه تا 1200 شانه در بازار در دسترس قرار دارند. فرش شونهر به دلیل تجهیزات و سیستم های پیشرفته ای که در تجهیزات برند آلمانی به کار گرفته شده است، این امکان را برای تولید کننده فراهم کرده تا باکیفیت ترین فرش های 1200 شانه را در دسترس کاربران قرار دهد.

فرش شونهر 1200 شانه یکی از بهترین تولیدات این تجهیزات است که خرید آن می تواند نمای فوق العاده به هر خانه ای ببخشد. این فرش را می توانید در طرح زمینه های بسیار متنوع و مختلف در دسترس داشته باشید.

فرش شونهر کاشان نیز برندی آشنا برای خریداران فرش در ایران است این فرش را می توانید در طرح های کاملاً مدرن و مطابق با نیازهای روز کاربران جامعه در دسترس داشته باشید. شونهر کاشان تلفیقی از هنر فرش بافی ایرانی با تجهیزات مدرن آلمانی است.

کیفیت و جذابیت همان هنر باستانی فرش بافی ایران است که سرعت و ظرافت آن نیز با دستگاه شونهر در  همان شرایط باقی مانده است. در کنار این دو عامل استفاده از مواد اولیه فوق العاده باکیفیت، فرش شونهر کاشان را تبدیل به فرشی استثنایی برای مصرف کننده نموده است.

فرش شونهر 1200 شانه

یکی از ویژگی های یک فرش خوب تعداد شانه های بالای آن است. فرش ها با تعداد شانه های بیشتر تراکم بالاتری داشته و ریزبافت تر هم هستند. همچنین ظرافت طرح ها در آنها بیشتر به چشم می آید. البته تولید فرش با تراکم بالا و تعداد شانه های بالا نیاز به دستگاه های مدرن دارد. از این رو برای تولید فرش ماشینی کمتر سراغ تعداد شانه های بیشتر از 1000 شانه می روند.

همچنین این فرش از جمله فرش های ماشینی با کیفیت بالا است که به دلیل تراکم بالا و ظرافت در تولید می توانید تمام خواسته های کاربران امروزی را در کیفیت برآورده سازد. شونهر از جمله معدود برندهای تجهیزات فرش بافی در جهان است که این امکان را برای کاربران فراهم آورده تا به فرش های ماشینی 1200 شانه دسترسی داشته باشند.

فرش شونهر 1200 شانه | شرکت فرش اکسیر

اکسیر برند تولید کننده فرش شونهر در ایران

ویژگی ها و کیفیت بالای فرش شونهر کاشان را نیز را معرفی کردیم. مجموعه اکسیر  با سال ها تجربه در زمینه تولید فرش و استفاده از ابتکارات بسیار عالی اقدام به تولید عرضه این نوع فرش نموده است.

  • کیفیت بالا
  • ظرافت در تولید
  • طرح های متنوع
  • مطابق با نیازهای روز کاربران جامعه امروز
  • قیمت مناسب

مشخصاتی است که می توانید در هنگام خرید فرش شونهر در مجموعه اکسیر به آنها دسترسی داشته باشید. جذابیت این فرش ها را تا آنها را ندیده باشید، درک نخواهید کرد. تراکم بالای استفاده شده در آنها باعث شده تا ظرافت خاصی را شاهد باشید. نوآوری های ما در مجموعه فرش اکسیر نیز مزید بر علت شده این جذابیت بیشتر از همیشه به چشم آید. برای یک خرید خوب یک تصمیم عالی لازم دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *