در حال حاضر تولید فرش در انواع مختلفی انجام می شود تا تمامی سلیقه ها و توان خرید مردم را پوشش بدهد. در گذشته فرش های دستباف ایرانی با شهرت و کیفیت ممتاز خود مورد استقبال همه بودند. اما امروزه انواع فرش های ماشینی مانند فرش کلاریس ، مرینوس ، شمسه و … در اندازه و طرح های گوناگون در بازار موجود است تا نیاز مصرف کنندگان را پاسخ بدهد.

با توجه به اینکه فرش های دستباف ایرانی قیمت بالایی دارند ، فرش ماشینی گزینه اقتصادی مناسبی به جای این فرش ها است. در عین حال با رشد تکنولوژی در زمبنه تولید فرش ماشینی ، هر روز شاهد محصولات جدید و با کیفیتی در این عرصه هستیم.

در میان انبوه فرش های مدرن و ماشینی می توان به فرش کلاریس اشاره کرد که با قیمت مناسب و اقتصادی خود می تواند شکل زیبایی به دکوراسیون منازل ببخشد. این فرش ها در واقع بر پایه چاپ بافته می شوند. اما به این معنی نیست که ثبات رنگ آن ها و کیفیت فرش نامناسب باشد.

از سوی دیگر قابلیت چاپ انواع طرح ها و رنگ ها باعث می شود که فرش کلاریس پاسخگوی همه سلیقه ها باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های فرش کلاریس آن آشنا کنیم.

ویژگی فرش کلاریس | شرکت فرش اکسیر

ویژگی فرش کلاریس چیست؟

این نوع فرش مدرن با استفاده از نخ پلی اوژن بافته می شود. این نخ ها نمونه اصلاح شده نخ پلی استر هستند و در نتیجه معایب پلی استر را ندارند. همچنین نخ های به کار رفته در این فرش مقاومت بالایی در مقابل شستشوی مداوم دارند. قابلیت انعطاف فرش ، مقاومت در برابر سایش نیز باید به این موارد اضافه کرد.

یکی دیگر از مزایای این فرش ها عدم پرزدهی آن ها است. به همین دلیل می توانید با خیال راحت آن را برای اتاق کودک و یا افرادی که حساسیت و آلرژی دارند ، استفاده کنید.

جالب است بدانید که این مدل فرش ها در ابتدا فقط با رنگ سفید بافته می شود و بعد در هنگام بافت ، رنگرزی آن انجام می شود. البته رنگرزی فرش به صورت کامل انجام می شود. به طوری که رنگ تا ریشه فرش نفوذ می کند و حتی طرح فرش را می توان از پشت آن هم مشاهده کرد.

از سوی دیگر رنگ های به کار رفته در بافت فرش کلاریس و ثبات آن به شکلی است که نگرانی بابت از بین رفتن فرش وجود ندارد.

مزایای فرش مدرن کلاریس

در حال حاضر این فرش ماشینی با تراکم بافتی بالایی تولید می شود. تراکم بالای فرش باعث می شود که طرح و نقشه آن به خوبی قابل مشاهده و تفکیک باشد و در عین حال رنگ ها زنده تر و زیباتر به نظر برسند.

همچنین تراکم بالا در بافت این فرش ها باعث می شود که فرش قابلیت پاخوری خوبی داشته باشد و بتوان از آن در قسمت های پر رفت و آمد خانه نیز استفاده کرد. اما در کنار این فاکتور مثبت ، مزایای دیگری مانند موارد زیر دارد:

  • این مدل فرش ها نرم و لطیف هستند و در عین حال استحکام بالایی دارند. به طوری که مقاومت خوبی در مقابل مواد شیمیایی دارند.
  • کیفیت بافت فرش بسیار بالا است و در برابر سایش ، کشیدگی و انقباض مقاومت بالایی دارد.
  • شستشوی فرش در مقایسه با سایر فرش های فانتزی بسیار آسان است و در عین حال سریع خشک می شود.
  • فرش کلاریس بدون پرز است و در نتیجه کاملا بدون حساسیت و آلرژی است.
  • این فرش ها در انواع طرح ها ، رنگ ها و سایز بندی قابل تولید هستند. فرش کلاریس در اندازه های 6 ، 1.5 در 2.25 و همچنین 1 در 1.5 بافته می شود.

مزایای فرش مدرن کلاریس | شرکت فرش اکسیر

معایب فرش کلاریس

این مدل فرش ماشینی جدید مزایای بسیار زیادی دارد و تا به حال نیز ویژگی منفی از آن مشاهده نشده است. اما در عین حال اگر تولید کننده فرش ، در چاپ رنگ دقت و کیفیت را رعایت نکند ، ممکن است که بعد از چند بار شستشو ، طرح و رنگ فرش از بین برود. اما تولید این فرش با رنگ های با کیفیت ، ثبات آن را بسیار زیاد می کند. در نتیجه با شستشوی مکرر ، طرح و رنگ آن از بین نمی رود.

فرش مدرن کلاریس ، انتخابی برای همه سلیقه ها

فرش ماشینی و مدرن کلاریس علاوه بر تنوع در سایز ، در انواع مختلف با طرح های متنوع تولید می شود. در حال حاضر این فرش ها در انواع تکه دوزی ، مدرن ، سه بعدی ، طرح مناسب آشپزخانه ، طرح مخصوص اتاق کودک و کهنه نما بافته می شود که هر کدام نیز خصوصیات منحصر به فردی دارند. در ادامه به خصوصیات خر کدام از این فرش ها اشاره می کنیم.

  1. طرح دستبافت گونه و کهنه نما

در این مدل از فرش ماشینی کلاریس ، طرح و رنگ های دستبافت گونه و کهنه نما استفاده شده است. به کار بردن طرح های سنتی در بافت این فرش ها موجب می شود که شکلی دستبافت گونه به خود بگیرد.

به همین دلیل افرادی که به دنبال خرید فرش دستبافت گونه هستند می توانند این مدل فرش کلاریس را انتخاب کنند. مسلما قیمت این فرش نسبت به فرش های ماشینی دستباف گونه بسیار کمتر است. اما لطافت و زیبایی همان فرش ها را به نمایش می گذارد.

  1. طرح اتاق کودک

در این طرح از فرش ، از رنگ بندی شاد و کودکانه به همراه طرح های فانتزی و مناسب سن کودک استفاده می شود. علاوه بر آن نخ به کار رفته لطافت بیشتری دارد. همچنین عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن از جمله ویژگی های کلی فرش کلاریس است که در مورد انتخاب فرش مناسب اتاق کودک بیشتر باید مورد توجه باشد.

  1. طرح مناسب آشپزخانه

در این طرح از فرش های کلاریس از رنگ بندی ها و طرح هایی استفاده می شود که مناسب با فضای آشپزخانه باشد. به طوری که هماهنگی بیشتری میان فرش و سایر وسایل در فضای آشپزخانه برقرار شود.

  1. طرح مدرن

فرش های کلاریس در حالت کلی در طرح های مدرن ، سنتی و تلفیق مدرن و سنتی تولید و بافته می شوند. در طرح های مدرن از این فرش ها شاهد استفاده از طرح ها و اشکال هندسی هستیم.

همچنین در برخی از این فرش ها ، طرح مدرن در کنار سنتی به کار رفته است و شکل جدید و جالبی به فرش داده است. در نتیجه سبکی متمایز و زیبا را ایجاد می کند.

فرش مدرن | شرکت فرش اکسیر

  1. طرح سه بعدی

در فرش ماشینی کلاریس با طرح سه بعدی شاهد طرح هایی زنده هستیم. در این فرش ها طرح هایی به کار می روند که کاملا سه بعدی هستند و گویی که طرح از دل فرش بیرون افتاده است.

این مدل فرش ها نیز طرفداران زیادی دارد و با توجه به تنوع طرح سه بعدی ، می توان از آن در فضاهای جوان پسند و اتاق نوجوانان بیشتر استفاده کرد. اما کاربرد این فرش برای همه فضاها چندان مناسب نیست و باید به دکوراسیون فضا و هارمونی وسایل دقت کرد.

دکوراسیونی متفاوت با فرش کلاریس

قابلیت چاپ طرح ها و رنگ های متنوع بر روی این مدل فرش ماشینی باعث می شود که بتوان دکوراسیونی دلخواه و کاملا شخصی چیدمان کرد. شما می توانید فرش مورد نظر خود در طرح ، رنگ و سایز مورد نظر را انتخاب کنید و بافت آن را سفارش دهید. در این صورت یک دکوراسیون منحصر به فرد و کاملا شخصی در فضای منزل خود ایجاد خواهید کرد.

به طور مثال برای اتاق کودک ، انتخاب طرح های کودکانه ، شخصیت های کارتونی و حتی نقاشی کودکتان را در نظر بگیرید و فرشی با همان طرح و رنگ سفارش دهید.

فرش کلاریس با فقط منحصر به این موارد نیست. در حال حاضر تابلو فرش های کلاریس نیز در توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. شما می توانید عکس خانوادگی خود و یا هر آنچه که مد نظرتان باشد ، سفارش دهید و تابلو فرش کلاریس آن را دریافت کنید.

قیمت فرش کلاریس

این نوع فرش ماشینی مدرن قیمت مناسب تری نسبت به سایر فرش های ماشینی دارد. اما در عین حال زیبایی و طرح بندی متنوعی دارد. به همین دلیل اگر به دنبال فرشی با رنگ و طرح های متنوع و در عین حال با قیمت مناسب هستید ، فرش کلاریس گزینه مناسبی است.

فرش ماشینی مدرن | شرکت فرش اکسیر

کلام پایانی

در حال حاضر بافت فرش های ماشینی وارد عرصه جدیدی از رشد و شکوفایی خود شده است. فرش های مدرن و فانتزی با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند تا به میزان بیشتری نیاز بازار را پاسخ بدهند. در این میان فرش کلاریس نمونه جدیدی از این مدل فرش های ماشینی و فانتزی است که با طرح های خاص و منحصر به فرد خود ، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

فرش ماشینی کلاریس با قیمت بسیار مناسب خود ، کیفیت مناسبی دارند. علاوه بر آن مقاومت بالای آن ها در مقابل سایش ، مواد شوینده و … موجب می شود که هر روز طرفداران بیشتری پیدا کنند. شما نیز می توانید برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد ، خاص و کاملا شخصی ، طرح مورد نظرتان را سفارش بدهید و فرش کلاریس با نقشه خاص خود دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *