فرش های مخصوص کودکان بهترین روش برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب ، اتاق بازی و اتاق های مخصوص کودکان است. کودکان خردسال وقتی از فرش مخصوص خود در اتاق خوابشان استفاده می کنند ، احساس خاص بودن می کنند. آن ها چون فرش اتاق کودک و مخصوص به خود را دارند ، بسیار هیجان زده و خوشحال خواهند شد.

وقتی در حال انتخاب فرش اتاق کودک خود هستید ، به یاد داشته باشید که فرش مخصوص کودکان را برای مناطقی که کودک شما بیشتر در آنجا بازی می کند بخرید. این فرش قطعا برای تمامی افراد خانواده هم مناسب خواهد بود. در این صفحه قصد داریم به ذکر 6 نکته بسیار کاربردی در انتخاب فرش مخصوص کودکان بپردازیم.

  1. فرش هایی را انتخاب کنید که برای کودکان و خصوصا نوزادان بی خطر است.

پشم یک ماده ی امن برای حرکت کودک شما روی فرش است. پشم یک ماده طبیعی است و با هیچ ماده شیمیایی سمی مخلوط نشده است. پارچه پشمی ضد حساسیت است. کودک شما می تواند ساعت ها روی چنین فرشی بازی کند یا غلت بزند و شما هرگز گریه های او را به خاطر خارش های آزاردهنده بعضی از ترکیبات شیمیایی نخواهید دید.

پشم یکی از بادوام ترین مواد برای فرش اتاق کودک است که حتی با وجود تحمل وزن یک تخت خواب سنگین ، یک صندلی گهواره ای و… هیچ گونه پارگی در آن نخواهید دید. فرش های پنبه ای هم به عنوان ماده قابل تنفس شناخته می شوند.

رد و بدل شدن هوا در این گونه فرش ها ، آن ها را به گزینه ای عالی برای نوزاد تازه متولد شده تبدیل می کند. زیرا ریه نوزادان تا ۳ سالگی کاملا رشد نکرده است. فرش های پنبه ای بسیار نرم هستند و کودک شما احساس می کند که روی ابرها راه می رود. با قرار دادن یک فرش پنبه ای در اتاق کودک خود می توانید اطمینان حاصل کنید که کودک قدم های اول زندگی خود را روی یک کف نرم برمی دارد.

یک فرش نایلونی هم برای خانه ای که کودک دارد یک انتخاب خوب است. فرش های نایلونی بسیار نرم و لطیف هستند. اما بهترین نکته در مورد پارچه های نایلونی ، ایمنی آن هاست.

فرش های نایلونی در برابر کپک ، حشرات و ماده شیمیایی خطرناک مقاوم است. نایلون همچنین در برابر انواع آلودگی ها مقاوم است. فرش های نایلونی مطمئنا کودک کوچک شما را ایمن نگه می دارد. زیرا آن ها اولین قدم های خود را روی این فرش برمی دارند.

فرش های اکریلیک مزایای زیادی برای نوزاد تازه متولد شده دارند. با اینکه این نوع فرش اتاق کودک ، برای کودک شما حساسیت ایجاد می کنند ، اما بسیار نرم هستند و به کودک احساس گرما و راحتی می دهند. آن ها همچنین به زیبایی رنگ می گیرند.

راه رفتن و غلت خوردن روی یک فرش رنگارنگ می تواند یک تجربه یادگیری عالی برای کودک شما باشد. فرش های جوت نیز به راحتی تمیز می شوند. اگر آلوده شوند ، با یک جاروبرقی ساده کاملا تمیز و تازه می شوند داشتن فرشی که به راحتی تمیز شود ، در محیطی که کودک هم هست ، مزیت مهمی است.

انتخاب فرش اتاق کودک | شرکت فرش اکسیر

  1. فرش انتخابی شما باید متناسب با علایق فرزند شما باشد

فرش اتاق کودک ، به طور خاص برای نیازها و علایق کودکان خردسال طراحی شده اند. طیف گسترده از الگوها و طرح ها وجود دارد که برای کودکان بسیار جذاب است و مطمئنا فرش هایی را پیدا خواهید کرد که دارای مفاهیمی هستند که فرزندانتان آن را دوست دارند. آیا کودکان شما علاقه زیادی به حیوانات ، ورزش و شخصیت های کارتونی دارند؟ طیف گسترده فرش های موجود در بازار را بررسی کنید و مواردی را پیدا کنید که بیشتر مورد علاقه کودکان شما هستند.

ممکن است شما بخواهید خودتان فرش اتاق کودکتان را انتخاب کنید. اما بهتر است به آن ها این اجازه را بدهید که در فروشگاه گشت و گذار کنند و طرح قالیچه ای را که می خواهند در اتاق خود داشته باشند را خودشان انتخاب کنند. حتی کودکان بسیار خردسال می توانند ، الگوها و تصاویری را که بیشتر به آنها جذب می شوند نشان دهند و اکثر کودکان از روند انتخاب فرش های خود لذت خواهند بود و درست مثل پدر و مادر خود احساس مسئولیت و استقلال خواهند کرد.

  1. فرش اتاق کودک خود را به گونه ای انتخاب کنید که به عنوان یک وسیله تزیینی به کار رود

فرش برای اتاق کودک یک وسیله تزیینی همه کاره است که سال ها دوام دارد. این اجناس ، در تمام دوران کودکی مورد علاقه قرار خواهند گرفت و لحظات سرگرم کننده و لذت بخشی را برای شما به وجود می آورند.

فرش ها مانند اسباب بازی هایی نیستند که به مرور زمان کسل کننده شود یا جذابیت خود را از دست بدهند و برای کودکان در هر سنی مناسب هستند. بنابراین هنگام خرید فرش اتاق کودک برای خانه خود ، سرمایه گذاری خوبی در آینده خواهید کرد.

فرش اتاق کودک | شرکت فرش اکسیر

  1. انتخاب طرح و رنگ فرش اتاق کودک متناسب با جنسیت

فرش های کودکان بسیار درخشان و مهیج هستند و در انواع مختلفی از سبک ها و امکانات موجود هستند. بنابراین می توانید فرش مناسبی برای خانه و فرزندان خود پیدا کنید.

می توانید فرش های پسرانه ، دخترانه و همچنین فرش هایی را پیدا کنید که از نظر جنسیتی خنثی باشد. همه کودکان از داشتن یک فرش روشن و رنگارنگ در کف اتاق خود بسیار هیجان زده خواهند شد. فرشی که دارای الگوها تصاویر و طرح هایی باشد که برای کودکان مناسب است ، قطعا گزینه جذابی برای کودکان است.

  1.  فرش اتاق کودک باید گرم و راحت باشد.

فرش اتاق کودک نه تنها عالی به نظر می رسد ، بلکه بسیار کاربردی هم هست. فرش ها کودکان را گرم و راحت می کنند. کودکان در هر سنی عاشق بازی روی زمین هستند و ممکن است برای تماشای تلویزیون و فیلم مورد علاقه شان ، روی زمین دراز بکشند. با اسباب بازی هایشان بازی کنند یا حتی ورزش کنند.

در حالی که آنها روی زمین دراز کشیده اند ، فرش از آن ها محافظت می کند و احساس خوبی دارند. فرش اتاق کودک ، برای خانه های با کف کاشی و چوبی ، فوق العاده به نظر می رسند. فرش ها در ماه های سرد تر به کمک شما می آیند و کف اتاق را عایق بندی می کنند.

ویژگی فرش اتاق کودک | شرکت فرش اکسیر

  1. فرش اتاق کودک باید فاقد مواد شیمیایی مضر باشد.

یک فرش با طراحی و رنگ آمیزی زیبا ، از سبک اتاق شما پشتیبانی می کند. فرش در اتاق کودکان نقش مهمی را ایفا می کند و در بین دختران و پسران بسیار محبوب است. با این حال تنها عوامل ذکر شده تعیین کننده نیستند. مسئله انتشار مواد شیمیایی مضر نیز باید در خط مقدم تصمیم گیری برای خرید باشد.

فرش های ساخته شده از الیاف طبیعی که با رنگ های به دست آمده از طبیعت رنگ آمیزی شده اند ، باید به الیاف تولید شده در صنعت ترجیح داده شوند. علاوه بر این ، مراقبت از فرش هایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند بسیار آسان تر است. زیرا مقاومت بالایی دارند.

در مقایسه با مواد طبیعی ، فرش های ساخته شده از مواد مصنوعی مانند پروپیلن ، نخ اکریلیک یا مخلوط پلی استر و پروپیلن ، خاک و گرد و غبار کمتری را جذب می کند. اگر به گرد و غبار خانه حساسیت دارید ، این مورد می تواند یک مزیت باشد.

با این حال باید در نظر داشت که مواد اولیه مصنوعی در وهله اول می تواند باعث آلرژی شود. عیب دیگر این فرش ها این است که در سیستم های گرمایش از کف ، فرش های مصنوعی نسبت به مواد طبیعی ، گرما را با بازده کمتری انتقال می دهند.

فرش های مصنوعی دارای مواد شیمیایی زیادی از جمله فرمالدئید ، در برچسب ها و نوارهای چسب فرش هستند. این ترکیبات آلی فرار در هوا تبخیر می شوند و باعث ایجاد بخارات شیمیایی می شوند که می توانند چشم ، بینی و گلو را تحریک کنند و همچنین باعث سردرد شود.

مجموعه دیگری از مواد شیمیایی ، دی فنیل اتر های پلی بر مینه نیز نگران کننده هستند. این خانواده از مواد شیمیایی مقاوم در برابر شعله ، برای کند کردن آتش استفاده می شود و لایه های فرش مملو از آن است و می تواند همه افراد خانواده را در معرض خطر قرار دهد.

جنس فرش کودک | شرکت فرش اکسیر

کلام آخر

به طور کلی ، دقت در انتخاب فرش به ویژه فرش اتاق کودک بسیار مهم است. زیرا بسیاری از مواد شیمیایی مضر ، هم در محیط و هم در بدن ما تجمع می یابد و حتی دوزهای کم این مواد ، در طولانی مدت ، توجه ، یادگیری ، حافظه و رفتار را مختل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *