آشپزخانه قلب هر خانه ای است؛ آشپزخانه ها اغلب از مکان هایی هستند که مردم دور هم جمع می شوند و وعده های غذایی خانوادگی تهیه می شود و همه در کنار یکدیگر غذا می خورند. به همین دلیل ، مهم است که این خاطرات با یک محیط زیبا تقویت شوند. آشپزخانه ها معمولا با رنگ کابینت ها خود را نشان می دهند. اما یک فرش مناسب آشپزخانه نیز می تواند ، به تغییر این امر کمک کند و آشپزخانه شما را ، بدون هیچ تلاش زیادی زیباتر جلوه دهد.

اگر آشپزخانه شما رنگ کاملا خنثی دارد ، یک فرش رنگارنگ در جلوی سینک ظرفشویی یا زیر میز آشپزخانه شما ، نمای جالبی را ایجاد می کند. اگر هم یک آشپزخانه بزرگ دارید ، یک فرش رنگارنگ می تواند معجزه کند.

فرش راهرویی آشپزخانه یک فرش مناسب آشپزخانه‌های باریک است. فرش راهرویی آشپزخانه مدرن به رنگ یاسی

فرش هیستوریا کد M01l

ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه به دست آورید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اندازه فرش مناسب آشپزخانه

در مرحله اول ، فضای خود را اندازه بگیرید. فرش های مستطیل شکلی که جلوی سینک ظرفشویی استفاده می شوند ، ابعاد کوچکتری نسبت به فرش آشپزخانه دارند. اگر مایلید آشپزخانه خود را فرش کنید ، بین کابینت ها و فرش ، یک فضای خالی قرار دهید.

اگر فرش زیر یک میز ناهارخوری قرار دارد، یک قانون خوب این است که باید میز در وسط فرش قرار بگیرد و کناره های فرش، از اطراف میز از هر طرف، ابعاد مساوی داشته باشد. البته اندازه فرش به گونه ای باشد که بیرون کشیدن صندلی ها راحت باشد.

فرش مناسب آشپزخانه | شرکت فرش اکسیر

ایمنی فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه اغلب با اتاق های دیگر خانه متفاوت است و آن هم به دلیل نوع کفپوش آن است. بسیاری از افراد ، کف آشپزخانه خود را با کاشی ساخته اند. این بدان معناست که فرشهای استاندارد ، ممکن است در معرض خطر لغزش ها و مشکلات دیگر باشد. اما لازم نیست نگران باشید.

امروزه فرش های ضد لغزش مخصوص ساخته شده است که به دلیل افزایش احتمال لغزندگی کف ، گزینه ای عالی برای آشپزخانه است و از لیز خوردن فرش روی انواع کفپوش از جمله چوب ، وینیل ، کاشی و لمینت جلوگیری می کند.

اگر فرش پشتی لغزشی نداشته باشد ، پتانسیل لغزش در آن بالاست. بنابراین زیر آن یک بالشتک ضد لغزش قرار دهید تا مطمئن شوید که در حین کار لغزنده نیست. اگر به دنبال فرش جلوی سینگ ظرفشویی هستید ، می توانید از پشتی فرش ضخیم تری برای افزودن خواص ضد خستگی و راحت تر تمیز کردن ظروف استفاده کنید.

مواد مورد استفاده در فرش

یافتن فرش مناسب آشپزخانه تا حدودی به مواد بستگی دارد. شما نه تنها باید خیلی راحت و با پای برهنه بتوانید روی فرش را بروید ، بلکه فرش انتخابی شما باید به راحتی تمیز و نگهداری شود. نایلون ماده ای مصنوعی است که اغلب در قالیچه ها استفاده می شود. این ماده ، سخت و با دوام است و از لحاظ مقاومت در برابر پا گذاشتن بسیار عالی عمل می کند. فرش های نایلونی برای آشپزخانه های شلوغ ایده آل هستند. البته پلی استر هم انتخاب خوبی است و از نظر احساسی ، نزدیک ترین ماده به پشم است.

اما پاک کردن لکه ها از آن دشوار است. دقیقا مانند پاک کردن لکه های قهوه از روی تیشرت. فرش های ساخته شده از پلی پروپیلن هم طرفداران خود را دارند. پلی پرو پیلن ، یک الیاف ساخته شده توسط بشر است. اما فوق العاده قوی است. این مقاومت در برابر سایش و پارگی ، خیال شما را از بابت رفت و آمد بالا در آشپزخانه راحت می کند. این نوع فرش ، ضد لک است و حتی بدون نگرانی از کم رنگ شدن رنگ آن ، می توان آن را با محلول نیمه سفید کننده تمیز کرد.

به طور کلی ، فرشی برای آشپزخانه مناسب است که ، الیاف سبک تری دارد. زیرا فرش های دیگر قسمت های خانه ، دارای توده بالاتری هستند و نگهداری و تمیز کردن آنها سخت تر است. الیاف طبیعی مانند: سیزال یا جوت ، با دوام هستند و می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد. سیزال یا جوت ، از بافت های طبیعی هستند که به راحتی پاک می شوند. اما هر کدام از این ها ، به مراقبت بیشتری نسبت به پلی پروپیلن نیاز دارند. در هر صورت ، قبل از خرید فرش ، حتما دستورالعمل های مراقبت را بخوانید تا بهترین نگهداری را از فرش خود به عمل آورید.

مواد مورد استفاده در فرش | شرکت فرش اکسیر

فرشی انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد

زیبایی یک فرش این است که روشی نسبتا کم هزینه برای تغییر ظاهر فضاست. اگر فقط به الگوی نیاز دارید ، یکی از رنگ های موجود در آشپزخانه خود را انتخاب کنید.  با طراحی گرافیکی می توانید ، وسایلی را در آشپزخانه خود پیدا کنید که با رنگ فرش یک کنتراست عالی ارائه دهد و فضا را به جهت دیگری بکشد.

مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه

بدون شک استفاده از یک فرش خوب در فضای آشپزخانه یک امر ضروری است. زیرا نه تنها سبک مطلوبی را به آشپزخانه شما اضافه می کند ، بلکه باعث می شود آشپزخانه شما نسبت به قبل زیبا تر به نظر برسد. بنابراین با تجربه لمسی انگشتان پا روی کاشی های سرد خداحافظی کنید.

خوشبختانه فرش های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که بسیار شیک ، دنج و راحت هستند و به اندازه ای ایمن هستند که به پاهای شما مکانی آرام برای استراحت می دهند. از این گذشته ، از دوام کافی برای نگهداری در هر آشپزخانه برخوردارند. از آنجا که گزینه هایی که با این معیار اصلی مطابقت دارند بسیار زیاد است ، شما ناگزیر خواهید بود موردی را انتخاب کنید که متناسب با زیبایی شناختی شما باشد.

امروزه فرش های متنوع و رنگارنگی با طرح های جدید و مدرن ، بهترین فرش ها برای آشپزخانه شما هستند. فرش آشپزخانه کاشان ، با طرح های فانتزی و با کیفیت و قیمت عالی ، در بازار موجود است که در کارخانجات کاشان تولید شده و به بازار عرضه می گردد.

سال های قبل به نظر می رسید که بیشتر افراد ایده به کارگیری فرش در آشپزخانه را دوست ندارند. آن ها دلایل متعددی را برای این امر ذکر کردند. دلایلی مثل کثیف شدن سریع ، دست و پا گیر بودن و… . اما تولیدکنندگان فرش آشپزخانه ، این نظرها را نادیده گرفته و تمایل خود را برای زیبایی ، راحتی و گرما ابراز داشتند و تمام تمرکز خود را روی تولید محصولی با پشتوانه ضد لغزش ، چیزی قابل شستشو و طراحی زیبا گذاشتند.

کف کاشی سنگ و چوب می تواند سرد باشد. اما یک فرش مناسب آشپزخانه می تواند این مشکل را حل کند. یک الگو و طرح زیبا می تواند فضای آشپزخانه را گرم تر نشان دهد و به کنترل صدا کمک کند. کف کاشی پیشخوان های سنگی ، وسایل فلزی و پنجره ها می توانند صدای شما را چند برابر کنند. در حالی که یک فرش می تواند آن را جذب کند.

زندگی در یک آشپز خانه با کفپوش زشت ، شاید بسیار سخت و ناخوشایند باشد. از آنجا که شما همیشه نمی توانید کفپوش ها را عوض کنید ، استفاده از یک فرش با یک طرح جذاب ، انتخاب تزئینی خوبی برای پوشاندن کاشی های زشت و آشپزخانه است. اما خرید فرش برای آشپزخانه هم باید با دقت انجام شود.

حتما از پد فرش به درستی استفاده کنید و زیر لبه های نوار فرش اضافه کنید تا فرش در کف کاشی نگه داشته شود. افراد سالمند باید خطرات محدودی در خانه خود داشته باشند. چرا که فرش ها عموما مانع تحرک برای ویلچر ها و واکر ها هستند. از این رو ، انتخاب فرشی که مناسب این عزیزان باشد بسیار اهمیت دارد. کاشی سخت و کف چوبی بسیار لغزنده و خطرناک است. برای انتخاب فرش در خانه ای که دارای  سالمند است ، فرشی سبک با انبوه کم و روکش ضد لغزش انتخاب کنید.

مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه | شرکت فرش اکسیر

نگهداری از فرش آشپزخانه

مراقبت از یک فرش مناسب آشپزخانه ، آسان است. شما باید نیازهای خانه خود را ارزیابی کنید. خانه ای با ترافیک سنگین ، نیازهای متفاوتی نسبت به یک فرد مجرد یا تعداد افراد کمتر دارد. یک فرش قابل شستشو دارای مواد مختلفی است.

برخی از این فرش ها به آسانی در ماشین لباسشویی جای می گیرد و در آن شسته می شوند ولی برخی دیگر را حتما باید به قالیشویی بسپارید. گروهی از فرش ها هم با جارو برقی و یک پارچه مرطوب ، به آسانی تمیز می شوند.

کلام آخر

ما در این مقاله درباره ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه صحبت کردیم . در حالت کلی ، خرید فرش برای آشپزخانه ، می تواند راهی عالی برای افزودن رنگ ، بافت و راحتی به فضا باشد. اگر چه برخی معتقدند که فضای آشپزخانه ، مستعد نشت و آشفتگی است ، اما اگر نوع فرش مناسب آشپزخانه را انتخاب کنید ، می تواند محیط آشپزخانه شما را بدون این که هیچ گونه گرفتاری برای شما به وجود آورد ، دنج تر و گرم تر کند.

1 دیدگاه در “فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

  1. افرند گفت:

    سلام . ممنون از مطلب جالبتون. انتخاب فرش مناسب اشپزخانه روح خانه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *