آیا اتاق شما فاقد روح و هیجان است؟ یک فرش به آن اضافه کنید ، اکنون مشکل شما حل شده است! شاید برای تزئین یک اتاق ، وجود یک فرش کافی نباشد ، اما می تواند بیشتر از آنچه فکر می کنید ، موثر باشد. فرش می تواند جذابیت های بصری اتاق را افزایش دهد ، اتاق را تعریف کند ، باعث گرمای آن شود و به دکوراسیون اتاق کمک شایانی کند. در واقع یک فرش می تواند به کلی ، فضای اتاق را متحول کند. رنگ لاکی یکی از محبوب ترین رنگ ها برای فرش هاست که همواره ، از قدیم تا به امروز، فرش لاکی طرفداران خود را داشته است.

این رنگ می تواند به خوبی با بسیاری از رنگ های دیگر هماهنگی پیدا کند و فضایی یکدست و زیبا برای اتاق شما به وجود آورد. در این مقاله به‎طور مفصل در مورد راهنمای خرید فرش لاکی صحبت می کنیم. همچنین توصیه هایی در رابطه با دکوراسیون اتاق با استفاده فرش زمینه لاکی ، برای شما خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

به چه فرشی ، فرش لاکی گفته می شود؟

در راهنمای خرید فرش لاکی، ابتدا نیاز است به تاریخچه فرش لاکی بپردازیم. فرش زمینه قرمز یا فرش لاکی که جزو پرطرفدارترین انواع فرش هاست ، به فرشی گفته می شود که رنگ زمینه آن، رنگ قرمز باشد. رنگ لاکی درواقع نوعی رنگ قرمز است که در قدیم برای فرش های دستباف در نظر می گرفتند. اما امروزه مد فرش لاکی ماشین بسیار بین افراد محبوب شده است. همچنین از نخ های لاکی رنگ برای طرح های گل ، پرندگان و بسیاری طرح های دیگر استفاده می کردند.

فرش لاکی ابریشم طرح افشان

امروزه از این رنگ برای بافت فرش های ماشینی نیز استفاده می شود. رنگ قرمز جزو رنگ های گرم است و در روانشناسی رنگ ها، رنگ قرمز را به عنوان رنگی که حس قدرت، بزرگی و عزت نفس را تداعی می کند، می شناسند.

نکته مهم دیگری که در مورد راهنمای خرید فرش لاکی باید به آن توجه کنیم، طیف رنگی فرش لاکی است. در واقع رنگ لاکی ، رنگی متضاد یا مخالف خود ندارد و با هر رنگ دیگری می تواند جور شود. پس به راحتی می توانیم علت محبوب بودن این نوع فرش را درک کنیم. فرش زمینه لاکی به آسانی می تواند با بخش های دیگر اتاق ، همسان و یکدست شود که در مبحث دکوراسیون داخلی موضوع بسیار مهمی است.

امروزه از سه نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می شود:

  • رنگ لاکی کم‎رنگ
  • رنگ لاکی پررنگ
  • رنگ لاکی دونه انار

فرش لاکی ایرانی، جزئیات از نزدیک. فرش زمینه قرمز ابریشم فرش اکسیر

قدمت فرش لاکی و تفاوت های بین نوع قدیمی و مدرن آن

بسیاری از ما، وقتی نام فرش ایرانی را می شنویم، اولین تصویری که از آن در ذهن ما نقش می بندد، فرش زمینه لاکی است. ممکن است با دیدن فرش لاکی، خاطراتی در ذهن شما یادآوری شوند. تا همین چند سال پیش ، کمتر خانه ای پیدا می شد که از این نوع فرش در آن پهن نباشد.

خانه پدربزرگ ها پر بود از فرش هایی با رنگ لاکی که حس و حال دل نشینی را به خانه می بخشید. همین اصالت فرش زمینه قرمز ، آن را به یک فرش خاص در ذهن ایرانیان تبدیل کرده است.

باگذشت زمان و پیشرفت صنایع ، فرش های ماشینی تا حد زیادی جای فرش های دستباف را گرفتند ، اما رنگ لاکی به هیچ وجه جایگاه خود را از دست نداد و امروزه نیز ، بسیار از این رنگ برای تولید فرش ها استفاده می شود.

از تفاوت های فرش لاکی دستبافت و ماشینی می ‎توان به این موضوع اشاره کرد که فرش های دستباف لاکی به دلیل استفاده از پشم و دیگر مواد طبیعی در تولید آن ها ، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به فرش های لاکی ماشینی دارند. از طرفی توجه داشته باشید که شست و شوی نوع دستباف آن باید با دقت بالا انجام شود تا شاهد ترکیب رنگ های فرش نباشیم.

چگونه از فرش لاکی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

با داشتن این نوع فرش ، مخصوصا نوع دستبافت آن ، ما تاریخ را در دست خود داریم و با پهن کردن آن بر کف اتاق، هنر را به خانه خود اضافه کرده ایم. رنگ لاکی می تواند جلوه زیبا و خاصی به اتاق ما بدهد.

هارمونی و سازگاری بالای آن با رنگ های دیگر نیز عامل دیگری است که باعث محبوبیت بالای فرش زمینه لاکی شده است. برای اینکه بهترین دکوراسیون ممکن را با استفاده از فرش لاکی برای اتاق خود ایجاد کنید ، نکات زیر می توانند بسیار کمک کننده باشند:

چه رنگ هایی با فرش زمینه قرمز مطابقت دارند؟

رنگ های بسیاری هستند که می توانند به خوبی با فرش لاکی هماهنگ شوند. برای مثال ، رنگ صورتی می تواند درخشش قرمز تیره را تا حد زیادی متعادل کند ، یا رنگ سبز ، از آن جهت که مکمل رنگ قرمز است ، می تواند در کنار فرش زمینه قرمز ، نمای زیبا و چشم گیری ایجاد کند.

فرش زمینه سبز و زمینه قرمز مدرن اکسیر

فرش مداد رنگی کد d16

چه الگویی انتخاب کنیم؟

فرش های لاکی، طیف گسترده ای از سبک ها و الگوها را دارا هستند. هنگام تصمیم گرفتن در مورد الگو، باید بدانید که دقیقا به دنبال چه نمایی هستید. برای مثال اگر می خواهید فرش زمینه لاکی شما، نقطه کانونی اتاق باشد، می توانید از یک فرش لاکی با نقش و نگار بسیار و در اندازه بزرگ استفاده کنید.

چه نوع فرش لاکی مناسب فضای اتاق شماست؟

محیط اتاق، میزان نور آن، میزان رفت و آمد افراد در اتاق و برخی عوامل دیگر می توانند در نوع فرش مناسب اتاق شما تأثیرگذار باشند. برای مثال، اگر قصد استفاده از فرش در قسمت هال خانه را دارید، بهتر است از فرش لاکی دستبافت بهره ببرید؛ زیرا ماندگاری این نوع فرش در برابر رفت وآمد زیاد افراد بر روی آن ، بیشتر از فرش ماشینی است.

چه نوع فرش لاکی مناسب فضای اتاق شماست؟ | شرکت فرش اکسیر

در این قسمت ، به طور خاص ، نحوه ست کردن فرش زمینه قرمز با برخی از اثاثیه خانه را بررسی می کنیم:

ست کردن فرش زمینه قرمز با مبلمان زرشکی

رنگ زرشکی ، از آن دسته از رنگ ها هستند که به خوبی با رنگ لاکی ست می شود. کنار هم قرار دادن مبلمان زرشکی و فرش قرمز ، ایده بسیار جالبی است که نمای زیبایی به وجود می آورد. البته شما می توانید به منظور کمی متعادل کردن فضا ، از رنگ سفید برای پرده ها استفاده کنید.

ست کردن فرش زمینه قرمز با مبلمان چرمی مشکی

از فرش خود به عنوان یک نقطه مرکزی استفاده کنید ، سپس مبل های چرمی مشکی ، صندلی های روکش ‎دار کرم و دیوارهای سفید رنگ ، فضای موردنظر را ایجاد خواهند کرد. می توانید با استفاده از تابلوهای کوچک سیاه و سفید بر روی دیوار و یک گلدان با زیرگلدانی قرمز بر روی میز ، نما را زیبا و چشمگیرتر کنید.

ست کردن فرش زمینه لاکی با دکوراسیون سیاه‎ و سفید

دو رنگ سفید و سیاه ، یکی از ترکیب های محبوب و امروزی در دکوراسیون داخلی خانه هاست. رنگ مشکی ، قدرت بسیار بالایی دارد و از طرفی ، رنگ سفید بسیار آرام و نرم است.

به همین جهت ، ترکیب این دو رنگ متضاد ، می تواند هماهنگی و هارمونی خاصی در اتاق ایجاد کند؛ اما در این ترکیب ، فقدان حس شور ، گرما و سرزندگی ، کاملا به چشم می خورد و این ، آن چیزی است که یک فرش زمینه قرمز می تواند به اتاق اضافه کند.

ست کردن فرش زمینه قرمز با مبلمان طوسی

این نکته را می دانیم که استفاده از رنگ قرمز در اتاق باید با دقت بالا انجام شود ، زیرا رنگ قرمز قدرت نسبتا بالایی دارد. به همین جهت ، استفاده از رنگ طوسی به عنوان یک رنگ خنثی ، به خوبی می تواند باعث تعادل رنگ ها در اتاق شود و لطافت فضای خانه شما را افزایش دهد.

همچنین ، استفاده از رنگ های روشنی مانند سفید یا کرم برای پرده ها یا مجسمه ای که در اتاق قرار دارد ، می تواند آرامش بیشتری به خانه شما تزریق کند.

ست کردن فرش زمینه قرمز با مبلمان طوسی | شرکت فرش اکسیر

سخن پایانی

امروزه، به مانند گذشته ، فرش های لاکی بسیار محبوب هستند. در خانه پدربزرگ های خود این فرش ها را می بینیم و از سوی دیگر ، جزو گزینه های اول زوج های جوان نیز هستند. فرش لاکی را می توان به عنوان بهترین گزینه برای ایجاد یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی نام برد؛ اما به طور کلی ، باید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های مناسب در کنار این نوع فرش ، موضوع بسیار مهمی است.

رنگ های انتخابی شما برای مبلمان ، دیوار و سایر قسمت های خانه ، در کنار فرش لاکی می تواند دو سویه عمل کنند. ممکن است با انتخاب رنگ های اشتباه ، فضایی نامتناسب به وجود آورید و یا با استفاده از رنگ های مناسب ، هماهنگی و سازگاری بالایی در اتاق ایجاد کنید. پس در انتخاب و خرید فرش لاکی حتما توجه کافی را به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *