نمی دانم شما هم همیشه دلتان می خواسته است که یک فرش با رنگ‌های متفاوت و خاص داشته باشید یا نه؟ اگر خاطرتان باشد در گذشته فرش های ایرانی در رنگ‌های محدودی مانند کرم، سرمه ای و نهایتا لاکی تولید می شند و خبری از تنوع نبود. در سال ‌های اخیر اما تحولی در صنعت فرش ماشینی رخ داد و فرش با رنگ‌های متنوع و الیاف طبیعی ابریشمی معروف به فرش های بامبو وارد بازار شدند. اما فرش بامبو چیست؟
فرش بامبو فرشی بسیار نفیس و زیبا است که به دلیل مزیت های زیادی که دارد ، توانسته جای خود را در دنیای فرش امروز به خوبی باز کند. این نوع فرش از الیاف طبیعی گیاه بامبو بافته می شود. فرش بافته شده از بامبو بسیار نرم و لطیف است. به حدی که ازنظر لطافت می تواند یک رقیب قوی برای فرش های ابریشمی به شمار آید.

فرش ماشینی بامبو یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می خواهند فرشی با الیاف طبیعی را در خانه خود پهن کنند. اگر شما هم می خواهیدبدانید فرش بامبو چیست و چه ویژگی های منحصر به فردی دارد تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

کمی درباره الیاف طبیعی بامبو

قبل از آن که بخواهیم بگوییم فرش بامبو چیست بهتر است قبل از هرچیزی درباره ریشه آن همان گیاه بامبو صحبت کنیم. بسیاری از ما گیاه زیبای بامبو را در گل فروشی ها دیده ایم. اما کمتر کسی می داند که الیاف طبیعی به دست آمده از این گیاه می توانند به عنوان یک نخ طبیعی برای بافت فرش ماشینی بامبو یا تولید انواع منسوجات مورد استفاده قرار بگیرند. این الیاف از جنس سلولز هستند و از پالپ گیاه بامبو به دست می آیند. به دلیل اینکه الیاف بامبو دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و راحت تر رنگ می گیرند ، توانسته اند نسبت به الیاف پنبه در صنعت نساجی برتری پیدا کنند.

الیاف طبیعی بامبو می توانند رطوبت را به خود جذب کرده و بخار آب را به راحتی انتقال دهند. همچنین این الیاف با محیط زیست سازگاری زیادی دارند. الیاف طبیعی بامبو به راحتی توسط میکرو ارگانیزم های نور خورشید و خاک تجزیه می شوند. به همین دلیل فرش بامبو هیچ آلودگی زیست محیطی را به وجود نمی آورد.

به علاوه این الیاف بسیار نرم هستند و با پوست بدن سازگاری زیادی دارند. این الیاف دارای خاصیت ضد باکتری هستند و حتی با بارها شستشو نیز این خاصیت خود را از دست نمی دهند. به همین دلیل امروزه الیاف بامبو به یکی از اصلی ترین نخ ها در تولید انواع منسوجات مانند لباس های خنک تابستانی ، لباس های شنا ، پتو ، حوله ، جوراب و تشک تبدیل شده اند. الیاف این نوع فرش به نام ابریشم مصنوعی ، ویسکوز و ابریشم بامبو شناخته می شوند.

فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

فرش بامبو چیست؟

به راستی این فرش بامبو چیست که این همه در میان عاشقان فرش مدرن محبوب شده است. فرش ماشینی بامبو نوعی از فرش است که با استفاده از الیاف بامبو بافته می شود. به دلیل اینکه الیاف بامبو خاصیت رنگ پذیری فوق العاده ای دارند ، طراحان این جنس فرش می توانند از طیف وسیعی از رنگ ها برای اجرای طرح های خود استفاده کنند. قیمت آن به دلیل استفاده از این الیاف طبیعی در بافت آن ها کمی بالا است. به همین دلیل نمی توان این نوع فرش را در خانه عموم مردم پیدا کرد.

فرش های بامبو به دلیل ماهیت ابریشمی‌ای که دارند بسیار نرم و لطیف هستند و به دلیل تنوع بالا در رنگبندی و طرح به راحتی می توانند با دکوراسیون‌های مختلف ست شوند. تنوع فوق العاده فرش بامبو اکسیر را می توانید اینجا مشاهده کنید.

ویژگی‌های فرش بامبو چیست؟

پس از تعریف این که فرش بامبو چیست؟ اکنون می خواهیم به مهم‌ترین قسمت این مقاله یعنی ویژگی فرش بامبو بپردازیم.

فرش ماشینی بامبو | شرکت فرش اکسیر

  • سازگار با محیط زیست

فرش بامبو به دلیل استفاده از الیاف طبیعی کاملا با محیط زیست سازگار بوده و به طور کامل در آن تجزیه می شود. الیاف این فرش به طور کامل در اثر میکرو ارگانیزم های موجود در خاک و نور آفتاب تجزیه می شوند.

  • سازگاری با پوست

الیاف طبیعی بامبو به خوبی با پوست سازگار هستند و هیچ حساسیتی را برای آن ایجاد نمی کنند. به همین دلیل برای تولید انواع لباس بسیار مناسب هستند. بنابراین این نوع فرش ماشینی نیز در اثر تماس مستقیم با پوست ، هیچ آسیبی را به آن وارد نمی کند. درنتیجه افرادی با پوست های حساس می توانند از آن استفاده کنند.

  • ضد باکتری

یکی از مهم ترین خواص این فرش ، خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری بودن آن است. الیاف بامبو ماده ای در درون خود دارند که می تواند باکتری ها را از بین ببرد. به همین دلیل فرش بامبو برای افراد مبتلا به آلرژی و کودکان بهترین گزینه است.

  • خاصیت خنک کنندگی

الیاف بامبو دارای منافذ بازی هستند که باعث می شوند آب جذب شده در آن ها به راحتی خشک شود. به همین دلیل این الیاف برای لباس های تابستانی بهترین گزینه هستند. در این صورت اگر فرش بامبوی شما خیس شد، نیازی نیست که برای خشک کردن آن نگران باشید. به راحتی با یک دستمال نازک سفید می توانید آن را خشک کنید.

  • رنگ پذیری بالا

تولیدکنندگان فرش ماشینی بامبو می توانند رنگ ها و طرح های زیادی را با استفاده از این الیاف پیاده سازی کنند. امکان بافت هر رنگ و طرحی در فرش های بامبو وجود دارد. به علاوه این رنگ ها در برابر نور آفتاب درخشندگی خود را از دست نخواهند داد.

  • خاصیت لکه پذیری بالا

الیاف بامبو همان طور که رنگ را به راحتی به خود می گیرند ، لکه را نیز به راحتی جذب می کنند. به همین دلیل پاک کردن لکه از روی آن ها متفاوت از فرش با الیاف مصنوعی است. به همین جهت بهتر است از روش های متداول خانگی مانند پاک کردن لکه با ماست، سرکه و وایتکس برای پاک کردن لکه از فرش بامبو استفاده نکنید و حتما از یک کارشناس راهنمایی بخواهید.

  • ثبات رنگی پایین در برابر شستشو نادرست

این باور غلط در ذهن عموم وجود دارد که فرش بامبو ثابت رنگی بالایی ندارد اما هیچ وقت این موضوع بیان نمی شود که در برابر چه چیزی این ثبات رنگی پایین است؟ فرش های بامبو به دلیل رنگ طبیعی‌ای که دارند در برابر موارد شیمیایی دارای سفید کننده و شستشوی نادرست ثبات رنگی بالایی ندارند اما اگر از مواد شوینده مناسب استفاده شود و روش شستشوی درست مانند فرش های دستبافت اتخاذ شود خواهید دید که مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد.


بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب فرش بامبو

نحوه شستشوی مناسب فرش بامبو


راهنمای خرید فرش بامبو

اکنون پس از دانستن ویژگی‌های فرش بامبو چیست؟ نوبت به این که چگونه فرش بامبو دلخواه مان را انتخاب کنیم می رسد. از آنجایی که تنوع فرش بامبو در رنگ و طرح بسیار زیاد است. ابتدا بهتر است سبک دکوراسیون فضای دلخواه‌تان را مشخص کنید و متناسب با دیگر وسایل خانه رنگ و طرح فرشتان را انتخاب کنید. فرش بامبو را به راحتی می توانید برای هر فضایی از منزل که در نظر دارید مانند سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب تهیه کنید.

راهنمای خرید فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

سخن پایانی

حال می دانیم فرش بامبو چیست؟ و فرش ماشینی بامبو یکی از انواع خاص فرش ماشینی، مخصوص کسانی است که می خواهند یک دکوراسیون خاص و متفاوت داشته باشند.

این نوع فرش ماشینی به دلیل خاصیت ضد میکروبی خود کاملا با پوست سازگار است و کاملا ضد آلرژی و حساسیت است. و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش بامبو داشتن تنوع رنگی بسیار زیاد است.  فرش اکسیر یکی از پیشگامان تولید فرش مدرن و به ویژه فرش الیاف طبیعی بامبو در صنعت فرش ماشینی است و شما می توانید به صورت حضوری این تنوع بی‌نظیر را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *