خرید فرش کار آسانی نیست؛ همه فرش های خانه را هرساله نمی شود عوض کرد ، پس موقع انتخاب فرش ، باید منطقی عمل کنیم. این راهنمای خرید فرش ماشینی به شما کمک می کند با توجه به نیازتان و بودجه ای که دارید ، بهترین فرش را برای خرید انتخاب کنید. این نکات خرید فرش ماشینی از کارشناس های فرش ماشینی جمع آوری شده اند. پس اگر می خواهید انتخاب مطمئنی داشته باشید ، راهنمای خرید فرش ماشینی را تا انتها مطالعه کنید.

راهنمای خرید فرش ماشینی | شرکت فرش اکسیر

در این مقاله می خوانید:

  • قدم اول ؛ کاربرد فرش را در نظر بگیرید
  • قدم دوم ؛ به شرایط خانه توجه کنید
  • قدم سوم ؛ فرش را امتحان کنید
  • قدم چهارم ؛ فرش را به درستی نگهداری کنید
  • جمع بندی 

قدم اول ؛ کاربرد فرش را در نظر بگیرید

اولین قدم در راهنمای خرید فرش ماشینی و فرش مدرن مناسب ، در نظر گرفتن اتاق و کاربرد فرش است. برای مثال ، فرشی که در اتاق های پر رفت و آمدی مثل اتاق پذیرایی انداخته می شود ، باید قابلیت پا خور بودن داشته باشد. چنین فرشی باید در بلندمدت در برابر گرد و غبار مقاوم باشد.

در نقطه مقابل برای اتاق های کم رفت و آمدی مثل اتاق خواب ، باید سراغ فرش های روشنی با جنس لطیف تر بروید. این فرش ها فضای اتاق را ملایم تر هم نشان می دهند؛ پس برای اتاق خواب یا محیط های کم رفت و آمد ایدئال هستند و حس خوبی را منتقل می کنند.

فرش های تک رنگ تیره ، مانند فرش های آبی نفتی ، قهوه ای پررنگ یا مشکی ، لکه یا دود را به سادگی نشان می دهند. فرش های خیلی روشن ، مانند فرش های سفید یا کرم ، گرد و غبار و جای پا را به خود می گیرند. پس هر محیط و اتاقی ، رنگ فرش خودش را می خواهد.

از طرف دیگر اگر فرش را برای محوطه خارج خانه می خواهید ، بهتر است میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در کثیف نشان داده نشود. محیط داخل خانه را هم بررسی کنید. در محیط مدنظر شما ، چه نوع آلودگی یا لکه بیشتر وجود دارد؟ رنگ فرش را بر اساس این نکات خرید فرش ماشینی انتخاب کنید.

دم اول در خرید فرش ماشینی| شرکت فرش اکسیر

قدم دوم ؛ به شرایط خانه توجه کنید

بعد از کاربرد فرش ، شرایط خانه و زندگی را در نظر بگیرید. آیا فرزند پر جنب و جوشی دارید؟ یا بعضی اعضای خانواده ورزشکار هستند؟ یا حتی حیوان خانگی دارید؟ برای چنین سبکی از زندگی ، فرش های تیره با نقشه های شلوغ مناسب تر هستند ، چون کثیفی را کمتر نشان می دهند.

سبک زندگی خانواده های کم جمعیت و کم رفت و آمد با خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد فرق دارد؛ پس فرشی که استفاده می کنند هم باید باهم تفاوت داشته باشند. خانواده های کم رفت و آمد اگر می خواهند نکات خرید فرش ماشینی را رعایت کنند ، باید سراغ فرش های روشن با طرح و نقش کمتر بروند.

فرش های ماشینی که چند رنگ مختلف یا طرح های تودرتو دارند ، ذرات کوچک و گرد و غبار را کمتر از فرش های دیگر نشان می دهند. پس طبق اصول راهنمای خرید فرش ماشینی اگر خانه یا محیط مدنظر شما در معرض گرد و غبار یا دوده است ، بهتر است سراغ چنین فرش هایی بروید.

اگر فضای اتاقتان کم است و می خواهید بزرگ تر دیده شود ، از فرش هایی استفاده کنید که رنگ های روشن دارند. این فرش ها به طور معمول فضا را بزرگ تر جلوه می دهند. اگر فضای اتاق بسیار بزرگ و است و اسباب کمی دارد ، بهتر است سراغ فرش های تیره بروید. این فرش ها فضای گرم و صمیمی به وجود می آورند.

نکته آخر از نکات خرید فرش ماشینی اینکه اندازه فرش انتخابی باید از اندازه اتاق کمتر باشد. اگر فرش بزرگتر باشد ، مجبور می شوید انتها فرش را تازده یا روی دیوار بیندازید. این کار باعث شکستگی فرش شده و به مرور زمان آن را از بین می برد.

قدم دوم در خرید فرش ماشینی| شرکت فرش اکسیر

قدم سوم ؛ فرش را امتحان کنید

در قدم سوم راهنمای خرید فرش ماشینی باید فرش را در همان فروشگاه امتحان کنیم. یکی از مهم ترین نکات خرید فرش ماشینی توجه به جنس الیاف فرش است. فرش های اکریلیک طی چند هفته ابتدایی مدام پُرز می دهند. اما اگر پُرزدهی بیشتر از این طول کشید ، نشانه نامرغوب بودن فرش است.

هنگام خرید فرش های پلی استر ، پس از مشاهده فرش روی رگال ، حتما آن را روی زمین پهن کرده و بررسی کنید. نخ مورد استفاده در بافت فرش های پلی استر درخشان است. بنابراین از زوایای مختلف ، طیف های رنگی متفاوتی دارد. پس بهتر است فرش را زیر نور مشابه خانه تان نگاه کنید.

نکته مهم اینکه فرش پلی استر ، ارتفاع خاب یا پُرز کمی دارد ، بنابراین نازک و سرد بوده و برای نشستن و خوابیدن مناسب نیست. این فرش ها با سبک زندگی سنتی ایرانی هم خوانی ندارد؛ به ویژه اگر آن را روی کاشی یا سنگ پهن کنید. در این حالت سرمای فرش را بیشتر حس می کنید.

از طرف دیگر فرش های اکریلیک ارتفاع خاب بیشتری دارند. نخ های اکریلیک حجیم بوده و در نتیجه سطح فرش نرم و گرم است. اگر اهل نشستن و دراز کشیدن روی فرش هستید ، راهنمای خرید فرش ماشینی و مدرن توصیه می کند سراغ فرش اکریلیک بروید. این فرش ها پاخور بسیار بالا و برگشت پذیری پُرز خوبی هم دارند.

قدم سوم در خرید فرش ماشینی| شرکت فرش اکسیر

قدم چهارم ؛ فرش را به درستی نگهداری کنید

نور خورشید به مرور زمان رنگ فرش را از بین می برد. سعی کنید فرش را تا جای ممکن دور از نور مستقیم خورشید پهن کنید. ضمن آنکه می توانید آن قسمتی که نور روی فرش می افتد ، با پرده سفید نازکی بپوشانید. با این روش از شدت نور کاسته می شود.

اگر از فرش برای مدتی استفاده نمی کنید ، طبق اصول راهنمای خرید فرش ماشینی آن را در حالت لول شده نگه دارید. هرگز فرش را در حالت پهن شده یا تاشده نگه ندارید ، چون به کیفیت آن آسیب می رسد. فرش لول شده به صورت نو و دست نخورده باقی می ماند.

جمع بندی

اولین قدم در راهنمای خرید فرش ماشینی مناسب ، در نظر گرفتن محل قرارگیری و کاربرد فرش است. بعد از کاربرد فرش ، شرایط خانه و زندگی را در نظر بگیرید. سبک زندگی تأثیر به سزایی در انتخاب فرش مناسب دارد.

در طبق نکته بعدی از نکات خرید فرش ماشینی باید فرش را در همان فروشگاه امتحان کنیم. فرش های اکریلیک ، پلی استر ، پلی پروپیلن و نایلون ، هرکدام ویژگی های خود را دارند. برای نمونه هنگام خرید فرش پلی استر بهتر است آن را روی زمین پهن کرده و بررسی کنیم. پیش از اقدام به خرید هرگونه فرش ، حتما این راهنمای خرید فرش ماشینی را دوباره مطالعه کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

1 دیدگاه در “راهنمای قدم به قدم خرید فرش ماشینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *