فرش ها دارای قدرت جادویی هستند. جدا از گرما و آرامش لازم ، در هر اتاقی در خانه های مدرن و مینیمال ، نرم ترین محیط ها را هم لطافت می بخشند. استفاده از فرش در دکوراسیون می توانند یک اتاق ، طرح و مکان را به هم پیوند دهند.

در یک فضای آشفته و درهم و برهم ، می توان از فرش ها برای تقسیم فضاهای بزرگ به مناطق دنج تر استفاده کرد. حتی می توان طوری فرش را انتخاب کرد که فضای کوچک اتاق را بزرگ تر جلوه دهد. همه این ها به اندازه فرش و به محل قرارگیری آن بستگی دارد.

استفاده از فرش در دکوراسیون منزل

در این صفحه پنج نکته کاربردی عالی برای استفاده از فرش در دکوراسیون منزل را به شما معرفی می کنیم.

  1. نحوه انداختن فرش در منزل

برای ایجاد تنوع در یک فضا می توانید از فرش با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید. اگر از دو فرش در یک اتاق استفاده می کنید، به این نکته توجه داشته باشید که فرش های یک اندازه می توانند از نظر بصری اتاق را به دو نیم تقسیم کنند. از فرش های با اندازه های مختلف برای ایجاد حس تنوع استفاده می شود.

بهتر است هنگامی که از بیش از یک فرش استفاده می کنید، فرش ها از نظر سبک مکمل یکدیگر باشند. چرا که اگر چنین نباشد، با یک اثر ناخوشایند مواجه خواهید شد. برای یادگیری نحوه انداختن فرش در منزل ، سعی کنید یک نقطه کانونی ایجاد کنید. یعنی از فرش به عنوان نقطه کانونی اتاق خود استفاده کنید. فرش ها می توانند تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل بگذارند.

وقتی فرش به اندازه اتاق می خرید ، بهتر است کل فضا فرش نشود. بیرون گذاشتن لبه ها باعث می شود تا اتاق بزرگتر به نظر برسد. وقتی صحبت از فرش های اتاق نشیمن می شود، باید بدانید که فرش های کوچکتر عموما به هم ریخته تر به نظر می رسد و فضا را کوچکتر نشان می دهند. در حالی که فرش های بزرگتر فضای اتاق را راحت تر و وسیع تر نشان می دهند.

پنج نکته کاربردی عالی برای استفاده از فرش در دکوراسیون خانه | شرکت فرش اکسیر

  1. چیدمان فرش و مبل در منزل

از فرش مورد علاقه خود به عنوان اساس طرح و رنگ در یک اتاق استفاده کنید. از طرف دیگر ، اگر بعد از قرار دادن مبلمان در خانه آن را اضافه کردید، می توانید با توجه به ترکیب رنگ مبلمان خود رنگ فرش را انتخاب کنید. سعی کنید از فرش برای آرامش بصری اتاق استفاده کنید. اگر مبلمان و کاغذ دیواری شما دارای الگوی تزئینی است، فرشی را انتخاب کنید که ظریف تر باشد.

هنگامی که دیوارها و مبل ها کاملا تحت فشار قرار می گیرند، می توانید الگویی ساده تر با رنگ های خنثی برای فرش خود امتحان کنید. هرگز تصور نکنید که فرش باید فقط به شکل مستطیل باشد. بگذارید نحوه دسته بندی مبلمان شما فرم فرش شما را تعیین کند. سعی کنید بفهمید که کدام شکل بهتر به نظر می رسد. مستطیل، گرد یا بیضی؟

  1. فرش در دکوراسیون مدرن

وقتی صحبت از استفاده از فرش در دکوراسیون مدرن می شود، سبک و اندازه آن مطرح می شود و این که کجا و چگونه آن ها را قرار دهید؟ سبک های مختلفی از فرش وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مدرن ، هندسی ، طرح دار ، خنثی ، انواع گلیم و … این سبک ها کاملا مطابق با سلیقه افراد است و به فضای داخلی آن ها بستگی دارد. اگر در یک اتاق فرش های مختلفی دارید، ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا همه آن ها باید با هم مطابقت داشته باشند یا این که باید آن ها را با هم مخلوط کنید. در پاسخ به این پرسش باید بگویم که هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد و همه چیز به دکوراسیون شما بستگی دارد.

اگر می خواهید از چند فرش یکسان در اتاق استفاده کنید، یک راه آسان برای زیباتر و مدرن تر به نظر رسیدن، خرید  فرش هایی است که کمی روی آن ها طرح برجسته وجود دارد. بدین ترتیب ، این الگو در سطح اتاق تکرار می شود و جریان یکنواخت فضای مورد استفاده را تحت فشار قرار نخواهد داد.

اما در صورتی که می خواهید از فرش هایی با طرح های مختلف استفاده کنید، فرش هایی را بخرید که رنگ آن ها سایه های مشابه یکدیگر دارند اما کاملا یکسان نیستند. استفاده از رنگ های خنثی در سایه های مختلف ، می تواند به ایجاد یک اثر هماهنگ بین فرش ها کمک کند.

فرش در دکوراسیون مدرن | شرکت فرش اکسیر

  1. بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

یکی از نکات مهم در استفاده از فرش در دکوراسیون ، رنگ فرشی که انتخاب می کنید است ؛ زیرا می تواند اتاق را بزرگتر یا کوچک تر نشان دهد. احساس زیبایی شناسی شما باید هنگام انتخاب فرش با توجه به رنگ و بافت آن ، به عنوان راهنما باشد. اما اگر می خواهید بدانید که فرش انتخابی شما باید روشن تر و یا تاریک تر از دیوار باشد و بهترین رنگ فرش برای پذیرایی شما چیست ، ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعاتی در خصوص تئوری رنگ ، پاسخ مغز به تصاویر و چگونگی ایجاد یا شکستن فرش در یک فضا را پیدا کنید.

مناسب ترین رنگ فرش برای پذیرایی ، رنگی است که دارای دو سایه روشن تر یا تاریک تر از دیوارها باشد، تا علاقه بصری بهینه داشته باشد. در صورتی که در این زمینه تردید دارید، با انتخاب یک فرش با رنگ خنثی دیگر مهم نیست که رنگ دیوارها چیست ؛ فرش های تیره تر را در اتاق هایی که تردد پا برای پنهان کردن آلودگی و لکه وجود دارد در نظر بگیرید.

به طور کلی فرش های رنگ روشن تر ، فضای اتاق را بازتر نشان می دهند و فرش های تیره ، ممکن است باعث شود اتاق شما کوچکتر نشان داده شود. ،

ایجاد یک خانه پویا که از روحیه مناسبی برخوردار باشد، تحت تاثیر رنگ دیوارها ، کف و مبلمان شماست ، وقتی فرش روشن یا تیره رنگی را در اتاق نشیمن ، اتاق خواب یا گوشه ای نصب می کنید، می خواهید آن قسمت را سر زنده ، جادار ، دنج یا آرام کنید. دیوار و مبلمان در یک خانواده قرار دارند. بنابراین می توانند یک ظاهر منسجم ایجاد کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی ، استفاده از رنگ های خنثی مانند بژ ، کرم ، ماسه ای و خاکستری روشن است. زیرا امکان انعطاف پذیری با هر دکوراسیونی را فراهم می کند و اتاق ها را بزرگتر نشان می دهد. پس از امتحان کردن فرش ها با رنگ های قهوه ای ، آبی ، سبز یا خاکی نترسید.

نوع بافت فرش باعث ایجاد جذابیت بصری در یک اتاق بزرگ می شود و اغلب باعث می شود فضای آن بیشتر به نظر بیاید. به دنبال ایجاد هماهنگی بین فرش و دیوارهای خود ، دنبال رنگهای مکمل باشید. شما می توانید ایده های تئوری رنگ را با استفاده از نمونه های مختلف یا بررسی رنگ های مرسوم آزمایش کنید. به طور کلی ، رنگ عنصر اساسی برای فرش است. زیرا تن و روحیه اتاق را تعیین می کند. همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه مواد ساختاری و سبک فرش شما ، بر نحوه تزیین شما تأثیر می گذارد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی | شرکت فرش اکسیر

  1. ست کردن فرش و مبل

برای استفاده از فرش در دکوراسیون و ست کردن فرش با مبل منزل ، تصمیم بگیرید که چه نوعی مناسب اتاق شما و نیازهای خانواده و مکان شما است. سپس به چیدمان اتاق خود نگاه کنید. اگر فرش مخصوص محل زندگی و خانواده است ، چیدمان مبل را در نظر بگیرید. چه مبل تک نفره داشته باشید، چه ترکیبی کلاسیک از دو نفره و سه نفره یا یک سالن مدولار.

در حقیقت این مبل و صندلی های هستند که شکل و اندازه فرش را تعیین می کند. برای انتخاب رنگ و الگوی فرش ، ابتدا یک لیست سریع از رنگ بندی اتاق ، علی الخصوص مبلمان خود تهیه کنید. برای اینکه جلوه ی اتاق را به هم گره بزنید، فرشی انتخاب کنید که دو یا سه رنگ اصلی مبلمان را تکمیل کند.

به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از رفتن به نمایشگاه ، فرش یا تکه ای از پارچه مبلمان یا رنگ دیوارهای خود را به همراه داشته باشید. اینگونه می توانید فرش خود را با مبلمانتان راحت تر مطابقت دهید.

کلام آخر

به طور کلی ، اگر مبلمان اصلی شما یک رنگ است، انتخاب یک فرش طرح دار را در نظر بگیرد. رنگ دوم را در یک فرش طرح دار با مبل خود مطابقت دهید. رنگ سوم فرش را با پرده ، رنگ دیوار یا دیگر اکسسوری های موجود در اتاق تطبیق دهید.

اگر در مبلمان اصلی شما از روکش پارچه ای استفاده شده است یا از ظرافت در طراحی برخوردار است، یک فرش با رنگ های جذاب بسیار به کار می آید. اطمینان حاصل کنید که رنگ فرش شما کاملا رنگ مبل شما را تکمیل می کند و آن را با رنگ های برجسته موجود در اتاق مانند کارهای هنری یا گلدان ها مطابقت می دهد تا استفاده از فرش در دکوراسیون به درستی  انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *